הסטארטאפיסטיות לוגו

עם ליאת שדה-שטרנברג על הצטרפות לסטארטאפ B2B, שני פיבוטים ל-B2C, והשתתפות באקסלרטור בלוס אנג׳לס.

חברת פיוזיק נוסדה ב-2011, על ידי ארבעה מייסדים מנוסים, כשהרעיון המקורי היה לבנות פלטפורמה לאודישנים אונליין, המיועדת לשוק B2B. הטכנולוגיה פותחה אך המוצר לא הגיע לשוק, המייסדים פרשו, ונותרו בחברה ארבעה עובדים בלבד.

ב-2014, ליאת שדה-שטרנברג, אשת שיווק דיגיטלי, נפגשה לקפה עם משקיע שביקש את עצתה לגבי החברה. משם, היא הגיעה לדיון עם הדירקטוריון של החברה על הטכנולוגיה והחזון, קיבלה הצעה להוביל אותה, ולקחה את ההזדמנות בשתי ידיים, עם חלום להפוך אותה לחברת B2C גדולה המשרתת עשרות מיליוני משתמשים.

המוצר החדש של פיוזיק בהובלת ליאת היה אפליקציית קריוקי חברתית, שהגיעה למיליוני משתמשים וגייסה מפרסמים כגון קוקה-קולה. כמו כן, נוצרו שיתופי פעולה עם אמנים על ידי הפעלת רשת הקשרים של אנשי החברה והרבה עבודת רגליים. עם זאת, הם גילו שהשוק לאפליקציות קריוקי לא גדול מספיק, שהמוצר לא ויראלי, תכנים לא שותפו ממנה החוצה, והריטנשן היה נמוך – משתמשים לא חזרו לאפליקציה כי לא התעניינו מספיק בשירה. כמו כן, ניסיון לחדור לשוק היפני לא צלח כיוון שהתברר שזהו שוק סגור שקשה מאד לחדור אליו.

בשלהי 2016, לאור התובנות מפיוזיק, החברה עושה פיבוט ומתחילה לעבוד על פיוז.איט, מוצר חדש לגמרי. פיוז.איט היא אפליקציה שמאפשרת קרבה בין מושא הערצה כגון שדרן, ספורטאי, או זמר למעריציו, על ידי כך שהמעריץ יכול לקחת חלק בוידאו של האיידול שלו, באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה (AR). המודל העסקי הוא B2B2C: המוצר אמנם פונה למשתמשי קצה אך לקוחות האפליקציה הם עסקים המחפשים אינגייג׳מנט של משתמשים עם התכנים שלהם ולכן משלבים אותם באפליקציה ומביאים אליה משתמשים באופן פעיל. האפליקציה יצאה כבטא לאפסטור, אך עוד לא התחילה שיווק, ומתכננת השקה רשמית בקרוב.

ב-2018 ליאת עברה עם משפחתה ללוס אנג׳לס כדי להתקרב למרכז שוק המוזיקה העולמי והשתתפה באקסלרטור פיוז׳ן של גיא קצוביץ׳ ויאיר ורדי. האקסלרטור סייע לה בהתאקלמות, היכרות עם הקונסוליה הישראלית, פגישות עם משקיעים, ועוד. מלוס אנג׳לס, ליאת מנהלת צוות של עשרה איש בישראל, שניים בברלין ועוד שניים בלוס אנג׳לס. בינואר ליאת הציגה את האפליקציה בתערוכת CES שהיא אחת הגדולות בעולם בתחום של מוצרים לקונסיומר, שם קיבלו חשיפה לאנשים בתעשייה והשיגו לידים למפרסמים וחברות מדיה.

שוחחנו עם ליאת על הצטרפות לסטארטאפ קיים, שינוי כיוון, השקת מוצר חדש בשם פיוזיק, תובנה שהשוק לא מספיק גדול, בעיות ויראליות וריטנשן, ניסיון לחדור לשוק היפני, עבודה מול אמנים בהיבטי שיווק, גיוס, והסכמי זכויות יוצרים, בדיקת קונספט על ידי קמפיינים בפייסבוק, פיבוט למוצר חדש בשם פיוז.איט, השתתפות באקסלרטור פיוז׳ן בלוס אנג׳לס, מודל B2B2C, ניהול צוות בשתי מדינות, השתתפות בתערוכת CES, הכנות להשקה, ועוד.

התוכנית בשיתוף הרדיו הבינתחומי 106.2 FM, בהפקת חן גולן. הצטרפו אלינו בקבוצת הפייסבוק של הסטארטאפיסטיות ונשמח אם תמליצו לחברים! האזנה נעימה :)

» להאזנה לתכנית המלאה:

הסטארטאפיסטיות לוגו
הסטארטאפיסטיות לוגו

לחץ כאן כדי להשאיר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

אתה יכול להשתמש בתגיות הבאות בתגובתך:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>