הסטארטאפיסטיות לוגו

בשבע השנים האחרונות, תוכניות להאצת סטארטאפים, המכונות בקיצור אקסלרטורים, הלכו ותפשו מקום יותר ויותר מרכזי באקוסיסטם היזמי. כיום יש 356 מהם בישראל ומיזמים רבים בוחרים להשתתף באחד או יותר מהם.

בפרק מיוחד זה תכירו ארבעה מנהלות אקסלרטורים מסוגים שונים, מהמובילים בישראל: עומרי בורל מ-Tech for Good, שירה ויינברג הראל מ-Leadwith Wix, יעל וינרייך מ-Citi, ומור ברק לשעבר מה-Junction. ישבנו איתן לשיחה כדי להכיר יותר לעומק את התוכניות שהן מנהלות ואת הערך שניתן ליזמים המשתתפים בהן.

דיברנו עם עומרי, שירה, יעל, ומור על הייחודיות של התוכניות שלהם, מי האקסלרטורים המתחרים, האתגרים בהקמת אקסלרטור, על האינפלציה באקסלרטורים ואיך לבחור את האקסלרטור המתאים. על הקריטריונים ותהליך הקבלה, האם נכון לעבור מאקסלרטור אחד לשני, מהם המדדים בהם האקסלרטורים מודדים את עצמם, ומה קורה ביום שאחרי האקסלרטור וגם נכנסנו לדיון על סוגיית המגדר בעולם האקסלרטורים.

מוזמנים ומוזמנות להאזין ולהכיר את:

עומרי מנהלת את Tech for Good: אקסלרטור אימפקט המתמקד במיזמים שפותרים בעיות חברתיות וסביבתיות ברחבי העולם. מתוך אמונה שבפתרון בעיות חברתיות טמונה גם הזדמנות עסקית אדירה, הם מקדמים שיתופי פעולה אסטרטגיים של הסטארטאפים שמשתתפים בתוכנית עם ארגונים בתחומים הרלוונטיים להם, מחקלאות ועד תמיכה בקשישים, ומאפשרים ליזמים לעשות פיילוט ולהגיע לשוק.

שירה היא מנהלת מוצר במייקרוסופט, וכתרומה לקהילה היא הקימה עם שותפה את LeadWith, ארגון לקידום נשים בטכנולוגיה, ובמסגרתו הן מפעילות את האקסלרטור לנשים Leadwith Wix. התוכנית יועדה ליזמות בתחילת הדרך, קיבלה 13 נשים, רצה למשך תשעה שבועות במתכונת של יום אחד בשבוע המוקדש כל פעם לנושא אחר, ובסיומה היזמות הציגו בדמו-דיי עם קהל וקיבלו חשיפה ומשוב.

יעל אחראית על פיתוח עסקי באקסלרטור ובגוף ההשקעות של Citi, בנק בינלאומי גדול וותיק. התוכנית מתמקדת במיזמים בתחום הפינטק, רצה למשך ארבעה חודשים, מקבלת עשרה חברות במחזור, ומסייעת להם באמצעות מנטור שרלוונטי להם, גישה לרשת הקשרים של הבנק הכוללת לקוחות ומשקיעים פוטנציאליים, ועוד. התוכנית היא חינמית ואינה לוקחת אחוזים מהחברות המשתתפות בה.

מור ניהלה את F2 Capital, קרן הון סיכון שהיא ספין אאוט של ג׳נסיס, מהקרנות הותיקות בישראל, ומפעילה את הג׳נקשן, מהאקסלרטורים הראשונים בארץ שהחל לפעול ב-2011. במתכונת הנוכחית שלו הוא מתמקד ב-B2B ומריץ מחזור של חמישה סטארטאפים כל חצי שנה. כל סטארטאפ מקבל מימון של 100,000 דולר בהלוואה המירה (CLA), וכן מנטורינג מכוון הגעה ליעדים, הגעה לשוק, וביצוע פיילוט בעזרת השותפים האסטרטגיים של התוכנית.

התוכנית בשיתוף הרדיו הבינתחומי 106.2 FM, בהפקת חן גולן. הצטרפו אלינו בקבוצת הפייסבוק של הסטארטאפיסטיות ונשמח אם תמליצו לחברים! האזנה נעימה :)

» להאזנה לתכנית המלאה:

הסטארטאפיסטיות לוגו
הסטארטאפיסטיות לוגו

לחץ כאן כדי להשאיר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

אתה יכול להשתמש בתגיות הבאות בתגובתך:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>