הסטארטאפיסטיות לוגו

 

» להאזנה לתכנית המלאה:

גילי גולנדר תמיד חלמה לשלב עיצוב וטכנולוגיה. היא למדה מדעי המחשב וניהול והחלה את דרכה כמתכנתת, וכאשר ההצעות להתקדם באפיק ניהולי לא קסמו לה, היא בחרה להתפתח בצורה רוחבית ולעסוק באינטראקציית אדם מחשב. היא למדה לתואר שני בהנדסת גורמי אנוש עם התמחות בטרנדים בעיצוב אתרי אינטרנט ועסקה בתחום מספר שנים.

בשנת 2012, היה לגילי היה בלוג אופנה ובמקביל ערכה את מדור האופנה בעיתון אינטרנטי, אך מפגש אחד עם שלושה יזמים שבאו עם רעיון שנשמע כמו התגשמות חלומה, העלה אותה על רכבת ההרים של עולם היזמות. סטס גופרמן, אורי קוגן, ודרור יפה שאפו לייצר קטלוג אופנה אינטראקטיבי ובהתאמה לטעמו של המשתמש. אל גילי הם הגיעו עם רעיון, ביחד הם פיתחו אבטיפוס, חודשיים לאחר מכן הם כבר התקבלו לדרימיט, אחד מהאקסלרטורים המובילים בעולם הממוקם בניו יורק, עיר האופנה, וכך קמה חברת בזארט.

את תקופת האקסלרטור ניצלו לבניית ה-MVP וטווית רשת קשרים עם יזמים ומשקיעים מקומיים. בתום האקסלרטור הוצגה אפליקציית האייפד של בזארט לעולם – לראשונה ניתנה היכולת למשתמשות פינטרסט לערוך את התמונות שלהן, להסיר את הרקע, ולשלב אותן יחד כקולאז׳ אופנתי שפורסם לשאר משתמשי האפליקציה. ביום ההשקה הצליחה גילי לייצר באזז עולמי על ידי כך שאיתרה את הכתבת המתאימה בבלוג הטכנולוגי המוביל mashable, יצרה עבורה קולאז׳ אישי מהתמונות שלה וסיפקה לה בלעדיות לסיפור. הכתבה פורסמה, בעקבותיה פורסמו כתבות בבלוגים אחרים בעולם, וההורדות החלו להגיע. תוך זמן קצר בזארט הגיעה לרבע מליון הורדות.

עם סיום האקסלרטור והחזרה לארץ חשב הצוות כיצד להמשיך ולפתח את האפליקציה. הם שמו לב כי המשתמשים עושים בה שימוש השונה מהחזון המקורי: הם יצרו לא רק קולאז׳ים של אופנה, אלא גם כרטיסי ברכה, לוחות השראה לעיצוב הבית, ואף יצירות אמנות. ארבעת המייסדים הבינו כי הכוח של בזארט מצוי ביכולות העריכה והשיתוף שלה, עשו פיבוט, והפכו אותה לכלי עריכת תמונות למובייל ורשת חברתית. לקח עוד זמן לזהות כי מרכיב הרשת החברתית אינו גדל כמצופה וכי עליהם למקד את המוצר בכלי העריכה ולהוסיף תמיכה באייפון
הפיבוט של בזארט הצליח, מיצב אותה כאחת האפליקציות הטובות בחנות האפליקציות, וזיכה אותה בהכרה, קידום, ופרס מיוחד מחברת אפל. כמו כן, כמות ההורדות הלכה וגדלה ועברה את המיליון, אך לחברה לא היה עדיין מודל עסקי ברור, דבר שהקשה על מציאת משקיעים מתאימים. בנחישות אין קץ ניסה הצוות מודלים עסקיים שונים כגון פרסומות, שירותי פרימיום לקניה באפליקציה ולבסוף גם אפליקציה בתשלום. עם זאת, אף מודל לא הביא לצמיחה משמעותית.

בספטמבר 2016 הגיע נקודת המפנה. חברת אפל פתחה את מודל המנוי המתחדש לכל סוגי האפליקציות, כאשר קודם לכן מנוי מתחדש היה מאושר רק לאפליקציות מסוגים ספציפיים, למשל אפליקציות כושר. בינואר 2017 בזארט אימצה את המודל, והצמיחה המיוחלת הגיעה. ההכנסות של בזארט החלו לגדול, די מהר היא היא הפכה לרווחית, ובהתאמה גם הצוות גדל והחברה מעסיקה כיום 12 עובדים, חלקם במשרה קבועה וחלקם כפרילאנסרים

הצמיחה של בזארט הביאה את גילי להבנה שעל מנת לכתוב את הפרק הבא בסיפור ההצלחה שלהם עליה לבצע ויתורים כואבים ובפרק מיוחד זה היא נפרדת מהסטארטאפיסטיות, הפודקאסט אותו הקימה עם ליבליב כפרוייקט צד חברתי לפני קרוב לשנתיים.

שוחחנו עם גילי על זיהוי טרנדים, הצטרפות לשותפות קיימת, השתתפות באקסלרטור דרימיט בניו יורק, השקת מוצר ויצירת באזז, כיצד נכון לפנות לתקשורת, שימוש בשפת המשתמשים ב-ASO, פיבוטים בעקבות הבנת התנהגות המשתמשים, מודלים עסקיים במובייל, החשיבות של טיימינג, נחישות, וגם על הסטארטאפיסטיות, מה נוסף לארגז הכלים האישי שלה, טיפים למראיינות הבאות, ועוד.

התוכנית בשיתוף הרדיו הבינתחומי 106.2 FM, בהפקת חן גולן ועדי בן עוז. הצטרפו אלינו בקבוצת הפייסבוק של הסטארטאפיסטיות ונשמח אם תמליצו לחברים! האזנה נעימה :)

הסטארטאפיסטיות לוגו
הסטארטאפיסטיות לוגו

לחץ כאן כדי להשאיר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

אתה יכול להשתמש בתגיות הבאות בתגובתך:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>