הסטארטאפיסטיות לוגו

» להאזנה לתכנית המלאה:

נטלי רודריג וורטר סיימה בשנקר תואר בעיצוב מדיה אינטרטיבית ותואר שני בעיצוב משולב ב HIT. לאחר 8 שנים בתעשייה ותחושת מיצוי, הגיעה הצעה מחבר ילדות להצטרף אליו להרפתקה חדשה עליה קפצה בשתי ידיים.

ניר צמח, שמכר בעבר חברה לגוגל גיבש סביבו בנוסף לנטלי עוד שני חבר׳ה ולכל אחד היה תחום התמחות ואחריות מוגדר. נטלי אחראית על העיצוב ודיגיטל, עומר שור סמנכ״ל פיתוח, יאיר סגלוביץ' מנהל הכספים וניר המנכ״ל. הארבעה יצאו לדרך ללא רעיון וטרם עזבו את מקום עבודתם החליטו להפגש אחת לשבוע בבית קפה ולבצע סיעור מוחות עד למציאת הרעיון המנצח. באופן די מפתיע הרעיון לא הגיע מכאב של אחד הפאונדרים אלא נבחר באופן די אקראי תוך ניצול סט היכולות שעמד לרשותם והעובדה כי עומר בעברו פיתח אפליקציה לעיבוד תמונות.

עם בחירת הרעיון, חברת Photomyne התאגדה. החברה מביאה לעולם אפליקציית מובייל המאפשרת לסרוק את אלבומי התמונות הישנים שלנו ולהעבירם לאלבום דיגיטלי. היתרון של החברה על פני המתחרים, ביניהם גם השירות של גוגל, מגיע משלושת הפטנטים שהחברה המציאה, המאפשרים במהירות ובקלות לצלם את דף האלבום המכיל מספר תמונות יחד במקום כל תמונה בנפרד. באמצעות האלגוריתמים היחודיים של החברה, העושים שימוש בבינה מלאכותית, ניתן לזהות ולחלץ את התמונות בדף ללא קשר לסוג הרקע וזוית הדבקתם באלבום. לאחר איגוד התמונות ניתן לאחסן את התמונות באתר משפחתי לטובת שיתוף עם בני המשפחה כמו גם להנות מתכונות הדיגיטליזציה כגון תיעוד סיפורים, תיוג, אינדוקס, הוספת תאריכים שמות, יצירת מצגת ועוד.

עד היום הורידו את האפליקציה מעל 8 מליון משתמשים מ 200 מדינות בעולם, היא תורגמה ל 12 שפות ונסרקו בה מעל 82 מליון תמונות. ועם זאת האתגר מספר אחד איתו החברה מתמודדת בפן השיווקי והמוצרי נשאר כיצד לגרום למשתמשים לעשות שימוש באפליקציה ולסרוק את האלבומים הישנים. נטלי שיתפה במספר שיטות בעזרתן הם מעודדים את המשתמשים, כולל שירות סורק מקצועי, בדומה לצלם אותו שולחת חברת אייר בי&בי, שמגיע הביתה או לאירגון וסורק עבורינו את התמונות הישנות.

החברה מאמינה בשיטת אי.בי טסטינג על מנת לגלות מה עובד ומה פחות, בין הנסינות נבחן המחיר, המודל העסקי, ערוצי שיווק וכיצד להתאים נכון את האפליקציה לגאוגרפיות שונות תוך התחשבות בהיבטים תרבותיים. לוקליזציה היא הרבה מעבר לתירגום ושפה מספרת נטלי ונותנת את סין כדוגמא בה הנסיונות כללו שינוי שם האפליקציה, מילות החיפוש, המודל העסקי והדמויות בפרסומות.

החברה גייסה 2.6 מליון דולר בסבב הגיוס הראשון, הנחשב לסכום גבוהה ביחס לישראל. את הגיוס סגרו תוך חצי שנה ממספר משקיעים, ביניהם אדי שלו מג׳נסיס, יריב גילת מקריפטונייט ולאון רקנטי מגלן-לוק ישראל. הכסף יועד למשכורות, משרדים, ושיווק. בהמשך גייסה החברה עוד 5 מליון דולר בסבב שני.

הפעם מראיינת איתי הילה חינר שמע, הילה יסדה ומנהלת את הקליניקות הכלכליות, בבית ספר טיומקין לכלכלה, במרכז הבינתחומי, בהן היא מרצה לאסטרטגיה ויזמות.

שוחחנו עם נטלי על התגבשות צוות וחיפוש רעיונות, קבלת החלטות בצוות של ארבעה מייסדים, על הסכם שותפים ומתי נכון לחתום עליו, מה האני מאמין שלהם במציאת עובדים, יתרונות של מוצר על פני מתחרים, אתגרים בשיווק ומציאת הערוצים המתאימים לפי גאוגרפיה, אתגרי מוצר וכיצד לעודד משתמשים לעשות שימוש במוצר, שיקולים לפיתוח באיפון ואנדרויד והבדלים בין המשתמשים, אתגרים בהיבטים תרבותיים, מודל עסקי של פרימיום מול מנוי, החזון הגדול המשכיות של מוצר, אי.בי טסטינג ואופטימיזציה, גיוס ומטרותיו, התממשקות לשירותים אחרים, התמודדות עם ביקורת משתמשים וגם האם מיזם וסטארטאפ זה אותו דבר.

התוכנית בשיתוף הרדיו הבינתחומי 106.2 FM, בהפקת עדי בן עוז. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו הסטארטאפיסטיות, שאלו את נטלי ואותנו שאלות והמליצו עלינו לחברים! האזנה נעימה :)

הסטארטאפיסטיות לוגו
הסטארטאפיסטיות לוגו

לחץ כאן כדי להשאיר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

אתה יכול להשתמש בתגיות הבאות בתגובתך:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>