הסטארטאפיסטיות לוגו

» להאזנה לתכנית המלאה:

מיריים שוואב עלתה מקנדה עם משפחתה בכיתה ח׳ ישר לתוך מלחמת המפרץ. בעקבות הבדלי התרבות וחוסר ההשתלבות בבית הספר, החליטה לחזור לבדה לקנדה ולסיים שם את לימודי התיכון. עם סיום לימודיה חזרה לישראל, והפעם למרות הקשיים בחרה להשאר.

המשיכה לטכנולוגיה תמיד בערה בה אך בשל מגבלות שפה למדה באוניברסיטה ספרות אנגלית. לאחר הולדת ביתה הרביעית, במהלך חופשת הלידה, למדה בעצמה לפתח אתרים התאהבה בעולם המופלא של wordpress, הפכה לאחת הראשונות בעולם שהציעו ללקוחות וחברות שירותי בניית אתרים באמצעות הפלטפורמה וכך נולדה החברה הראשונה שלה illuminea. עם השנים מרים קיבלה הכרה בקהילת ה wordpress והיא נחשבת כמומחית בעלת שם עולמי ומרצה מבוקשת בתחום.

כיום בעולם 30% מהאתרים בנויים ב wordpress ו 40% נוספים בנויים בתשתיות joomla ו drupal. עם השנים והתפתחות האינטרנט מריים שמה לב לעלייה חדה בכמות הפריצות לאתרים הבנויים בפלטפורמות אלו, וב 2016 עלה לה רעיון כיצד תוך שימוש בטכנולוגיית סרברלס וייצירת אתרים סטטים לא רק שתוכל להגן עליהם מפני פריצות גם תשפר את זמן טעינתם והתאמתם להמלצות המשתנות של הדפדפנים והכל בלחיצת כפתור והקימה את הסטארטאפ שלה Strattic.

למרות ההכרה העולמית ואין ספור הרצאות שהיא מעבירה בעולם, אלפי לקוחות משלמים, שותף עם נסיון קודם בסטארטאפ, עובדים, אדבייזורי בורד הכולל את מייסד Zend וממציא שפת ה php וגם את אחד המומחים בארץ לסייבר – גיוס הכספים לחברה לא היה פשוט כלל, מריים משתפת בשלל העצות והסיבות שבגללן קיבלו ״לא״ ממשקיעים. בסופו של יום, כמו בהרבה מקרים, את המשקיע הראשון פגשו לגמרי במקרה בשיחה אקראית של השותף שלה במסעדה ירושלמית ולאחר ״כן״ אחד הגיעו נוספים. כיום החברה נמצאת בגיוס פרה-סיד של חצי מליון דולר, מגייסת עובדים והם לקראת השקת המוצר בארצות הברית.

הפעם מראיינת איתי מיכל צרפתי-אפרת, מיכל הינה משקיעת אנג׳ל, מיכל הביאה את הראיה העסקית הייחודית שלה, ומאפשרת הצצה לאופן בו חושב משקיע ואילו שאלות אתם יכולים להשאל בבואכם לגייס כסף.

שוחחנו עם מריים על שיטה למציאת שם למיזם, על הבדלים בין פלטפורמות קוד פתוח סגנון wordpress ל wix, על טכנולוגיית הסרברלסס ומה היתרונות של אתרים סטטיים, וקיבלנו עצות כיצד ניתן לשפר כל אתר. שמענו על יתרונות וחסרונות של שיטת שיווק ששמה את המייסד ולא המוצר בפרונט, על איך בונים ומתחזקים חברה, עובדים ולקוחות במשך 12 שנה, קיבלנו תובנות על איך לתמחר שירות, על חשיבות של עמידה בזמנים ושירות לקוחות ממדרגה ראשונה, וגם דיברנו על עמידה מול קהל כאסטרטגייה למיתוג חברה, ואיך בוחרים תוכן להרצאות ובלוגים, על פייסבוק כמנוע להבאת לקוחות ויצירת רושם חיובי. שחטנו כמה פרות קדושות בנושא גיוסים, ושוחחנו על מתחרים, בידול, השקה, החזון הגדול ועוד.

התוכנית בשיתוף הרדיו הבינתחומי (106.2 FM)‏ תודה לעדי בן עוז המפיקה שלנו. מוזמנות ומוזמנים לשאול את מיריים ואותנו שאלות בקבוצת הפייסבוק של הסטארטאפיסטיות. הגענו ל4000 חברים וחברות בקבוצה, עזרו לנו להגיע ל 5000 האזנה נעימה!

 

 

הסטארטאפיסטיות לוגו
הסטארטאפיסטיות לוגו

לחץ כאן כדי להשאיר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

אתה יכול להשתמש בתגיות הבאות בתגובתך:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>