הסטארטאפיסטיות לוגו

» להאזנה לתכנית המלאה:

לא רבים מאיתנו גדלים להגשים את החלומות שלנו בתור ילדים, אך בתיה מך שפרד עשתה בדיוק את זה היא חלמה בתור ילדה להיות מנהלת חברות, גדלה והגשימה.

בשנת 78 סיימה קורס מפתחי תוכנה בממר”ם, לאחר שירותה הצבאי עבדה במגוון תפקידים החל ממנהלת מוצר, מנהלת חשבונות לקוח, מנהלת פיתוח, וב 2004 ניהלה את החברה הראשונה שלה סקוראל (שילוב של סקוטלנד ישראל), בהמשך היתה דירקטורית לפיתוח עסקי וגם הייתה אחת המשקיעות בחברת ספוטיקס ובינואר 2013 הגשימה בפעם שניה את החלום והיתה אחת ממייסדי המיזם פיטפולי.

הרעיון של Fitfully הגיע משני המייסדים הצעירים בחברה גדי מאור ורועי טרטמן, השניים סקייטרים וכמו שאר העוסקים בתחביב סובלים משחיקה גבוהה של נעליים וצורך בקניית זוג חדש מדי חודש חודשיים. על מנת להוזיל עלויות היו השניים קונים באינטרנט, ולא פעם פיספסו במידה. מסתבר שהם לא לבד, על פי נתוני חברת זאפוס 35% מהנעליים המוזמנות ברשת מוחזרות לחנויות בשל טעות במידה, בשל תחרות גבוהה מרבית המפיצים סופגים את ההחזר על חשבונם ומפסידים מאות אלפי דולרים.

החזון של פיטפולי הוא להוריד את אחוז הטעות לאפס בעזרת בניית מודלים תלת מימדיים של הנעליים המוצעות מצד אחד ושל רגלי הקונים מצד שני ובחינת הקורולציה ביניהם. בניית מודל הרגל מתבצע באופן פשוט ע״י צילום שתי תמונות של הרגל מלפנים ומהצד ומאותו הרגע ניתנת לבדוק התאמה עם כל נעל וקבלת אנדיקציה לפי צבעים היכן יהיה לנו מתאים, מרווח, ולוחץ. הדרך לפתרון לא היתה פשוטה, למעשה את הגרסה הראשונה שפותחה במשך שנתיים החברה החליטה לחסל לאחר ש 2000 משתמשי בטא שיתפו שהתוצאות החיזוי טובות אך חווית השימוש ואילוצי הצילום הופכות אותה לבלתי נסבלת. בניגוד להרבה חברות אחרות שמסתירות את הכשלונות רועי בחר אחרת וחשף בצורה שקופה בפוסט מדיום את התוצאות שהתגלו וכיצד הם מתכוונים לתקן ולשנות.

למרות שהחברה הצליחה לגייס 1.3 מליון דולר מאנג׳לים בנוסף למליון וחצי שקל מהמדען בתוכנית חברות מתחילות, בתיה משתפת שהמרדף הנצחי אחר משקיעים התיש אותה והיא בחרה לוותר לאחרונה על תפקידה כמנכ״ל והעבירה את הכסא לקובי מקובר אחד המשקיעים בחברה והיא חזרה לעסוק בייעוץ עסקי לחברות וכיום עוסקת בפרוייקטים של ערים חכמות.

שוחחנו עם בתיה על על בניית קריירה וחשיבה גברית, על ההבדל בין תרבות ישראלית ואנגלית, על תובנות מניהול בקורפורייט ויישומן בסטארטאפ, כיצד ניתן לזהות שותפים בעייתיים ואילו שלוש שאלות יעזרו בסינון ראשוני ומהיר, על ניצול זמן אפקטיבי של הצד העסקי בזמן בחינת התכנות פיתוחית, על קשיים בגיוס והשלכתם על התקדמות והתפתחות המיזם, על מודלים עסקיים שונים, על תוכנית פיונירס האירופאית, ומדוע היא נגד חממות, על שיקולים בבניית אפליקציה שעתידה לא להיות בשימוש, על בעיית הבאונסים של עזיבת אתר לטובת אחר וכיצד מתמודדים איתה, על הקושי בניית מוצר שהדיוק בו כל כך קריטי, כיצד לרתום את הפיתוח והמשקיעים לאחר כשלון, על תרבות של שקיפות, כיצד לזהות משקיעים בעייתיים וממי לא מומלץ לקחת כסף, ומדוע עזבה את תפקיד המנכ״ל ועוד.

התוכנית בשיתוף הרדיו הבינתחומי (106.2 FM)‏ תודה לעדי בן עוז המפיקות שלנו. מוזמנות ומוזמנים לשאול את בתיה ואותנו שאלות בקבוצת הפייסבוק של הסטארטאפיסטיות. עברנו את ה 3500 חברים וחברות בקבוצה, עזרו לנו להגיע ל 5000
האזנה נעימה

הסטארטאפיסטיות לוגו
הסטארטאפיסטיות לוגו

לחץ כאן כדי להשאיר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

אתה יכול להשתמש בתגיות הבאות בתגובתך:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>