אלה קונקיס, דוברת קבוצת ישראכרט, לשעבר דוברת שיכון ובינוי ונטוויז'ן, בשיחה על האסטרטגיה התקשורתית של השקת Apple pay, הפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים והחיים בלי כרטיסי אשראי בארנק.
קרדיט תמונות: ליאת סער
אלה קונקיס, דוברת קבוצת ישראכרט, לשעבר דוברת שיכון ובינוי ונטוויז'ן, בשיחה על האסטרטגיה התקשורתית של השקת Apple pay, הפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים והחיים בלי כרטיסי אשראי בארנק.
קרדיט תמונות: ליאת סער
מני אברהמי, מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי, בשיחה על מחקר ומדידה ככלים המאפשרים ליועצי התקשורת לחבר את עבודת יחסי הציבור למטרות העסקיות של הארגון. וגם – איך עושים את זה.
קרדיט תמונות: ליאת סער
בפרק 31 של "לא רק יחצ", לי גת, סמנכ"לית אסטרטגיה, קשרי ממשל, תודעה וקיימות של המרכז הרפואי שיבא, בשיחה על דוברות, הסברה ויחסי ציבור למרכז רפואי בשגרה ובחירום.
לי שיתפה בדרך המקצועית שלה ואיך הגיעה להיות דוברת המרכז הרפואי הגדול במזרח התיכון. שוחחנו על נקודת המבט התקשורתית שבניהול מרכז רפואי, על חדר תקשורת לשידורים ועל הערכות בית החולים לתקשורת: בין אם לאמבולנס שמגיע עם חולה בפרופיל חשיפה גבוה, ובין אם סיקור של איציק סעידיאן שמאושפז במרכז. לי שיתפה על תקשורת בזמן שגרה, בחירום וגם בימי קורונה. למעשה שיבא היה המרכז הרפואי שקיבל את חולי הקורונה הראשונים מהדיימונד פרינסס וההערכות להגעתם הייתה גם תקשורתית, כי כ ו ל ם דברו על קורונה – התקשורת בארץ וגם התקשורת בעולם.
על התפיסה המקצועית שלה כדוברת הנותנת שירות לתקשורת, לצד עבודה ברגישות ושמירה על המטופלים שלא מורגלים בחשיפה. וגם על קמפיין "כולנו בילינסון ועל הקשר שבין תודעה, הסברה ושירות בעולם הבריאות.
קרדיט תמונות: ליאת סער
בפרק 30 של "לא רק יחצ", משה דבי, מייסד ומנכ"ל "קבוצת דבי" בשיחה על אסטרטגיה תקשורתית חוצת פלטפורמות ותחומים, מפוליטיקה ועד הייטק.
דבי שיתף על הקריירה הקצרה שלו כמלצר בחומוסייה, רגע לפני שהפך לאחד מהדוברים הבולטים בממשלה; על הקשר שבין תקשורת לפוליטיקה, ועל הכוח ויכולת ההשפעה של יועצי התקשורת במסדרונות הכנסת והממשלה. על שימוש ברשתות חברתיות בפוליטיקה, השיח עם תא הכתבים הפוליטי ולמה ימי רביעי חשובים במיוחד…
עוד שיתף למה כבר לא מייצג לקוחות פוליטיים ועל "קבוצת דבי" והייטקס: על הביקורת התקשורתית כלפי עולם ההייטק ומהי מטרת יחסי הציבור לחברות הייטק ולסטארטאפים בישראל.
וגם: דברנו על מדד האמון של Edelman, על מערכות יחסים עם עיתונאים ולמה כדאי להתחיל קריירה בתחום הייעוץ התקשורתי דווקא בממשלה!
בשנים האחרונות יותר ויותר חברות מסחריות, ארגונים, משרדים ממשלתיים, פוליטיקאים, לצד סלבס, כוכבי ריאליטי ורשת – נמצאים בטיקטוק ומייצרים תוכן ייעודי לפלטפורמה–סרטונים קצרים, מידיים ופשוטים שפונים (בעיקר) לקהל הצעיר.
בפרק 29 של "לא רק יחצ", נטלי זיו, ראש מערך התקשורת של טיקטוק, במדינות הצומחות באירופה, בשיחה על ניהול תקשורת של חברה טכנולוגית בינלאומית, ניהול משברים ועל יוזמות ושיתופי פעולה כטקטיקת יחסי ציבור לחשיפה ומיתוג חיובי.
נטלי שיתפה בדרך המקצועית שלה, על תפקיד הדוברת בחברות רב-לאומיות, איך מטמיעים את פעילות ה"גלובל" בישראל ובשווקים אחרים וגם איך אומרים "לא" מבלי אשכרה להגיד NO.
ועוד הסבירה למה על מותגים וחברות להיות בטיקטוק, איך הקהל הופך להיות שגריר של מותג, על שיתוף הפעולה עם מוקד 105 ועל השקת התקליט של ABBA וגם – איך מתקשרים את מדיניות ה trust & safety של טיק טוק.
קרדיט תמונות: ליאת סער
בפרק 28 של "לא רק יחצ", אמיר אייזנברג, מנכ"ל משותף של חברת אייזנברג-אליאש בשיחה על הקשר שבין קשרי משקיעים – IR – ליחסי ציבור.
שוחחנו על הקשר שבין יחסי ציבור לקשרי משקיעים, מה נדרש מיועץ תקשורת שמעוניין להתמחות ב-IR, מה זו חברה ציבורית ובמה הטיפול התקשורתי בה אחר מחברה שאינה ציבורית, איך עובדים מול משקיעים ובכלל מול שוק ההון, איך עושים התאמה של מסרים תקשורתיים לשוק ההון, מהם הכלים של יועץ קשרי משקיעים ועל כל המושגים שצריך להכיר לפני שנכנסים לתחום המרתק הזה! וגם – האם התקשורת משפיעה על דיווחי חברות ומה קורה בחמישי בלילה..?
קרדיט תמונות: ליאת סער
הקורונה שהביאה את העבודה מהבית ואת אי התלות של העובדים והמנהלות במשרד הפיזי, חידדה את הצורך של ארגונים לתקשר עם העובדים. מטרת התקשורת הפנים ארגונית לידע, לחבר, לערב ולהגביר את מחויבות העובדות והעובדים לארגון ולמימוש מטרותיו העסקיות. עם המעבר לעבודה מהבית, התקשורת הארגונית קיבלה משנה חשיבות כזרוע המחזקת את הקשר ואת המחויבות של העובדים והמנהלות לארגון, גם כשנמצאים עם הלפטופ על הספה בסלון או בחדר השינה…
בפרק 27 של "לא רק יחצ", עופר הירש, מנהל תקשורת ארגונית ומיתוג מעסיק בחברה המרכזית למשקאות, בשיחה על תקשורת פנים ארגונית ועל החשיבות שלה בחיבור העובדים לאסטרטגיה הארגונית והעסקית של החברה.
הגדרנו מה זאת בדיוק תקשורת פנים ארגונית ומהם הכלים הקיימים והנכונים לנהל אותה ושוחחנו על תפקיד ההנהלה בהצלחת התקשורת הארגונית, על אינטליגנציה רגשית בפק"ל קפה, על השפעת הקורונה בהעצמת חשיבות התחום וגם האם זה יותר משאבי אנוש או יותר תקשורת… וכמובן שהרחבנו גם עם דוגמאות מתפקידו הקודם כמנהל התקשורת הארגונית ברכבת ישראל.
קרדיט תמונות: ליאת סער
בפרק 26 של "לא רק יחצ", גיא הדס, סמנכ"ל תקשורת תאגידית של קבוצת בזק, בשיחה על תקשורת תאגידית, אחריות תאגידית – ESG, תקשורת פנים ארגונית ומה זה אומר לנהל את התדמית של קבוצת התקשורת הגדולה בישראל, על כל ממשקיה מול הלקוחות.
דברנו על ניהול משברים; Bigger Elsewhere ותיק חירום וכן – גם על שאול אלוביץ' ופרשת 4,000 ואיך מייצרים הבחנה בין הפרסונה לבין הארגון כחלק מאסטרטגיית ניהול משבר בסדר גודל לאומי.
נפגשנו רגע לפני השקת דו"ח האינטרנט השנתי של בזק, כך שהיינו חייבים להתייחס גם אליו! ועל איך ממצבים ארגון כמוביל תחום מבלי לצעוק מותג!
קרדיט תמונות: ליאת סער
מ-2006 שפייסבוק יצאה לאוויר העולם הוירטואלי, הרבה השתנה. מעולם סושיאל שהיה מורכב בעיקר מבלוגים בדה מרקר קפה ואתר נענע, פורומים וקהילות בתפוז וב-ynet ופורטלים בנושאי נישה, כולנו הפכנו ליצרני תוכן שמנהלים שיח גולשים וסושיאל מדיה הפך לחלק אינטגרלי בתמהיל תוכנית העבודה התקשורתית.
בפרק 25 של "לא רק יחצ", אלון מוליאן, מייסד, שותף ומנכ"ל-שותף במשרד הפרסום והשיווק הדיגיטלי – טוויסטד, בשיחה על השינויים בעולמות השיווק הדיגיטלי, הסושיאל מדיה והדיגיטל PR בעשור האחרון.
אלון סוקר את השינויים העיקריים בעולם הדיגיטל; מהפכת הסושיאל – ביונד דה באנר, מהפיכת המדיה והשיפטינג ממהלכים מוטי קריאייטיב למהלכים מוטי דאטה ותוצאות.
הוא משתף באסטרטגיה שמאחורי האחות "שרה ויינשטוק" של שירותי בריאות כללית, על מהלכים פורצי שמרנות של דורקס, על יום לייב בפייסבוק מחדרי הניתוח של בית החולים בילינסון, על ניהול משברים ברשת וניהול הדיגיטל של "ישראל ביתנו" במערכת הבחירות האחרונה. וגם על עמותת אושרי.
קרדיט תמונות: ליאת סער
בפרק 24 של "לא רק יחצ", גיא גרימלנד, דובר ומנהל התקשורת של אינטל ישראל, בשיחה על השינויים שעברו על תחום הדוברות בעשור האחרון.
גיא משתף באתגרים התקשורתיים של אינטל ישראל, איך מתאימים מסרים גלובליים לאקו סיסטם הטכנולוגי המקומי, על PR אותנטי שמשרת מטרה עסקית-אסטרטגית, על הבחירה לחשוף סיפור בפלטפורמת אונליין ולא בפרינט, כפלטפורמה שתהדהד מסרים מול קהלי היעד הרלוונטיים והאתגר להסביר למנהלים שהפרינט לא תמיד (או בכלל) הוא המקום הנכון – Not just print!
על המעבר מעיתונות ל-PR, על הפרסונה הדיגיטאלית שלו כשגריר של הארגון, על העבודה מהבית וההכרות המחודשת עם המשפחה…:) ולמה הוא לא מאמין במיתוג מעסיק.
קרדיט תמונות: ליאת סער
בפרק 23 של "לא רק יחצ", מתארח אורי צרור, היח"צן בן ה-17. אורי, בעל משרד יחסי הציבור "אורי צרור יחסי ציבור", המתמחה ביחסי ציבור ו"משפיענים", משתף אותנו איך משתלבים בתחום התקשורת בגיל צעיר, על התגובות של הקולגות והלקוחות ואיך התחיל לנהל את התקשורת של אתי כרייף
קרדיט תמונות: ליאת סער
בדצמבר 2010 הוקמה קבוצת פייסבוק, שלראשונה אפשרה ליועצות תקשורת, אנשי תקשורת, עורכות ועיתונאים לחלוק מידע, רעיונות, הצעות, בקשות לסיוע, להתעדכן בהצעות עבודה, וכן – גם להתלונן – בין אם על יחס של כתבים ועיתונאיות כלפי אנשי ונשות יח"צ, ובין אם על יחס ופנייה של אנשי ונשות יח"צ לכתבים. הכל היה פתוח, שקוף, גלוי ונתון להתייחסות דמוקרטית.
בפרק 22 של "לא רק יחצ", זאב ינאי, מנכ"ל ושותף ב"גלאי תקשורת" ויוזם ומנהל קבוצת הפייסבוק "PRguru – הגורו של יחסי הציבור", בשיחה על קבוצת הפייסבוק הפופולארית ביותר בתחום יחסי הציבור.
זאב משתף מה גרם לו להקים את הקבוצה, על השינויים שלה עם התפתחות מקצוע היח"צ והדוברות וגם על השיח בין עיתונאים ליח"צנים, על שיתופי פעולה ויוזמות תקשורתיים שנולדו בקבוצה, על הפנייה בלשון אישה ולמה, וגם על פוסטים ושיחות שיצרו "רעש" בברנז'ה.
קרדיט תמונות: ליאת סער
פייסבוק היא הרשת החברתית המקוונת הגדולה בעולם. הוקמה אי שם ב-2004, באוניברסיטת הארוורד, טרום עידן הסושיאל. כמעט 20 שנה אחרי, וברטרוספקטיבה אפשר לומר שהיא שינתה את הדרך בה אנו חושבות, מייצרות חברויות, נחשפות וכן, גם מתקשורת. בין אם חברתית, בין בני אדם ובין אם ארגונית, ברמת המותג. וכמו כל תאגיד גדול, גם לפייסבוק, היום כבר מטא, יש שונאים, יש אוהבות, אבל כולנו שם.
בפרק 21 של לא רק יחצ, מתארחת מעיין שריג, סמנכ"לית תקשורת ושותפויות של חברת מטא, ex facebook, בישראל – הדוברת שלא מגיבה לכל שאילתא. מעיין משוחחת איתנו על ניהול משברים, תוכניות עבודה וגם על תקשורת סושיאל במדיה מסורתית.
היא מאמינה בפרויקטים גדולים שעושים big splash ומשתפת במאחורי הקלעים של פרויקט הטרנספורמציה הדיגיטלית עם העסקים הקטנים בקורונה, פרויקט "תחשבו טוב" בשיתוף נשיא המדינה, על המשאית של פייסבוק וכן, גם על ההתמודדות התקשורתית עם השם החדש – מטא.
קרדיט תמונות: ליאת סער
בפרק 20 של לא רק יחצ, אביב ויצמן, דוברת מיקרוסופט ישראל לשעבר, משתפת באסטרטגיה התקשורתית שמאחורי יוזמת ההכשרות הגלובאלית של מיקרוסופט, על לוקליזציה תקשורתית למותג בינלאומי וגם על יחסי ציבור לחברות טכנולוגיות ועל עבודה מול תא כתבי טכנולוגיה.
קרדיט תמונות: ליאת סער
בפרק 19 של לא רק יחצ, מתארח מוטי שרף, יועץ אסטרטגי, בעלים ומנכ"ל של "שרף תקשורת", ממשרדי יחסי הציבור המשפיעים בישראל.
שרף, המתמחה בעיצוב דעת קהל, תקשורת, אסטרטגיה וניהול משברים, שוחח איתי על שרף תקשורת ועל הערך שמלווה את המשרד מול הלקוחות – We have no respect for status quo""!
וגם, שוחחנו על הפסיכולוגיה של יחסי הציבור, על הקשר שבין מדעי המוח לניהול אסטרטגי, על עיצוב תודעה, על גבולות אדומים מקצועיים ועל התמחות המשרד בעבודה עם תאגידים.
וכן, הספקנו לדבר גם על משימת בראשית וקצת על מה שצפוי לנו "במשימת בראשית 2". וזו לא גשושית אלא חללית!
קרדיט תמונות: ליאת סער
בפרק 18 של #לא_רק_יחצ שרונה מזליאן לוי, דוברת בנק הפועלים, בשיחה על ניהול משברים תקשורתיים. שרונה משתפת מה זה אומר להיות 'דוברת של בנק', איך היא מתמודדת עם הסנטימנט הציבורי השלילי, שבא לידי ביטוי גם בבולטות שהתקשורת נותנת לחשיפות שלילית כנגד הבנקים. וגם, איך יום שמתחיל בתקלה במשיכת כסף מזומן מהכספומט, הופך לניהול משבר מתקפת סייבר שמעולם לא הייתה
קרדיט תמונות: ליאת סער
בפרק 17 של 'לא רק יח"צ', מתארחת אימי עירון, מייסדת 'לייק א ריינבואו', המתמחה בהקמת פלטפורמות תקשורת ותרבות מיתוג ארגוניים – בעידן הדיגיטלי.
אימי משתפת איך בונים את הארגון כמותג, איך בונים פלטפורמה הוליסטית שמחברת בין תקשורת פנים ארגונית לתקשורת חוץ ולמיתוג מעסיק ואיך הופכים את העובדים לשותפים משמעותיים בהדהוד הסיפור של החברה.
וגם – איך מיצוב ההון הנרטיבי של הארגון כמותג, באמצעות העובדים, מייצר חוסן ועמידות בניהול משברים, בניהול התקשורת וכן, גם בגיוס עובדים. #כוח_לעובדים
קרדיט תמונות: ליאת סער
בפרק 16 של 'לא רק יח"צ', איתן שוורץ, מנהל תקשורת ותיירות בעיריית תל אביב-יפו, משתף בניהול התקשורת של "העיר ללא הפסקה" – תל אביב. עיר שנעה בין מיתוג בינלאומי נוצץ וחיובי לבין התמודדות עם ביקורת מבית על מחירי דיור יקרים, בועתיות ואי נגישות.
על ניהול התקשורת בזמן הקורונה לקהלי יעד מגוונים ב- 7(!!!) שפות שונות, וגם – מול בעלי העסקים, התמודדות עם נטישת הצעירים, יוקר המחייה ועבודות הרכבת הקלה. על יוזמות יחסי ציבור חיוביות בשיתוף המסעדות והברים, תקשורת ברשתות החברתיות, המעבר לתקשורת קהילתית – מוואטסאפ שכונתי ועד לוחות מודעות, מגנטים ותלי דלת.
וגם – איך 5 השקשוקות הטובות בתל אביב קשורות לדוברות העירייה, ולמה הוא לא אוהב את הביטוי "מדינת תל אביב"…?
קרדיט תמונות: ליאת סער