play2

מסע אנתרופולוגי עם ד"ר מתן שפירא וד"ר אורי דורצ'ין. תכנית זו מהווה תכנית המשך לתכנית על משחקיות בחיי היומיום. ננסה להציג משחקיות כאלמנט השזור גם בבחירות המוסריות שלנו וגם בדרכי ההתקשרות הבסיסיות ביותר שלנו עם אחרים. על פי תפיסה זו משחק הוא לא בהכרח רק "כיף" או איזו שהיא הסחת דעת מהחיים, אלא גורם מכריע בעיצוב החיים שלנו, ההחלטות שלנו, והתוצאות של המעשים שלנו. ננסה לגרום לכם לחשוב יחד אתנו על משחק כמשהו שלמעשה ממוטט את ההבחנות בין מציאות ודמיון מבלי להיכנס עמוק מדי לסוריאליזם…

» להאזנה לתכנית המלאה:

להאזנה לחלק הראשון

על הפודקאסט:
הדיסיפלינה האנתרופולוגית התפתחה במהלך המאה ה-19 כתחום מחקר המושתת על מפגש ישיר, בינאישי וארוך טווח בין החוקר (המערבי בדרך כלל) לבין קבוצות ילידיות ברחבי הגלובוס. אולם מאז העולם השתנה ואנתרופולוגיםיות כיום שואפים להבנת פרקטיקות תרבותיות באופן כללי הרבה יותר, הגובל בפילוסופיה: איך בני אדם באשר הם חושבים, מרגישים ופועלים, וכיצד הם מתמודדים עם תנאים חברתיים משתנים שלא תמיד נמצאים תחת שליטתם. במובן זה אפילו המחקר על "האחר הילידי" הוא בעצם מחקר על מה שנחשב טבעי ונורמאלי בתרבותנו שלנו. הצטרפו אלינו ל"טריפ-לוג", פודקאסט שהוא מסע אנתרופולוגי הזוי למדי אל הממדים הקולקטיביים של הקיום האנושי.

על המגישים:
ד"ר מתן שפירא הוא בוגר המחלקה לאנתרופולוגיה ב – University College London (UCL), כיום פוסט-דוקטורנט "קרייטמן" ועמית הוראה במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בן גוריון. תחום עיסוקי המרכזי הוא החברה הברזילאית ודרכי התנהלותה. הוא כותב תיאוריה אתנוגרפית המתמקדת בעיקר בצירי החיבור שבין ריטואלים, אתיקה של משחקיות וקשרי שארות. לינק לפרופיל האישי.

דר' אורי דורצ'ין הוא בוגר החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון וכיום מרצה בכיר בחוג למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית צפת. מחקריו עוסקים בהיבטים חברתיים ותרבותיים של מוזיקה פופולארית ובמיוחד של מוזיקה שחורה. ספרו "זמן אמת: היפ הופ בישראל/היפ הופ ישראלי" ראה אור בהוצאת רסלינג.לינק לפרופיל אישי.

play1
triplog

לחץ כאן כדי להשאיר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

אתה יכול להשתמש בתגיות הבאות בתגובתך:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>