הסטארטאפיסטיות

עם ליהיא סגל על שיקולים בבחירת יועצים לאדביזורי בורד ואיך לתמחר מוצר

ליהיא סגל החלה את דרכה כעורכת דין בחברות הייטק, ואז עשתה קפיצה לא ברורה מאליה לתפקיד סמנכ״לית כספים בחברת די.בי מושן למחשוב רפואי, שנמכרה ב 2013- לחברת אולסקריפטס האמריקאית בכ 235- מיליון דולר . לאחר תקופה נוספת כסמנכ״לית כספים בחברת סייסנס, פנה אליה ב 2015- יובל אופק, המנכ״ל לשעבר של די.בי מושן והציע לה להצטרף לסטארטאפ רפואי שהוא ומריוס נכט, מייסד צ׳קפוינט לשעבר, פעלו להקים. האפשרות להוביל מיזם שישפר את חייהם של בני אדם קסם לליהיא והיא הצטרפה כמייסדת ומנכ״לית לדיי טו.

דיי טו החלה למעשה את דרכה עוד קודם, כמחקר של פרופ' ערן סגל וד"ר ערן אלינב, שני חוקרים ממכון וייצמן. המחקר הראה כי הרכב חיידקי המעי, שהינו אחר אצל כל אדם, גורם לרמת הסוכר בדם להשתנות בצורה ייחודית בתגובה לאכילת מזונות מסוגים שונים. בעקבות המחקר פיתחו השניים אלגוריתם המסוגל לספק על סמך ניתוח הרכב חיידקי המעיים, המלצות תזונה אישיות המאפשרות איזון רמת הסוכר בדם, פתרון שימושי לכל אחד אך במיוחד לסוכרתיים ולקדם-סוכרתיים. מריוס נכט, שהיה מהנסיינים הראשונים במחקר, התלהב מהפוטנציאל, ייסד את החברה עם יובל וליהיא, רכש את הזכויות לשימוש במחקר, ואף השקיע בה 5 מיליון דולר מכספו.

בשנתיים שעברו מאז, הושק המוצר – אפליקציה המספקת המלצות תזונה אישיות על סמך בדיקת צואה חד-פעמית, ניטור סוכר רציף ודיווח תזונה במשך תקופה קצרה. הוא שווק בישראל במחיר של 1,950 ש״ח.
במקביל נערך שיחזור של המחקר הישראלי בארה״ב, באמצעות שיתוף פעולה עם המרכז הרפואי המוביל מאיו קליניק, כדי לתקף ולשפר את האלגוריתם עם נבדקים אמריקאים ותזונה אמריקאית. בסוף 2017 , עם השיפור בדיוק האלגוריתם, המבוסס על טכנולוגיית משין לרנינג, הוסרו רכיבי הניטור הרציף ודיווח התזונה ומחיר המוצר הוזל ל 1,350- ש״ח, החברה פתחה סניף בארה״ב והיא נערכת לכניסה לשוק האמריקאי דרך תזונאיות ורופאים. כמו כן, גויסו עוד 12 מיליון דולר מג’ונסון אנד ג’ונסון, מאיו קליניק, ממריוס עצמו וממשקיעים נוספים.

ישבנו עם ליהיא לשיחה על שיקולים בבחירת יועצים לאדביזורי בורד, ההבדל בין חדירה לשוק דרך צרכן הקצה או דרך גורמים מתווכים כגון דיאטניות ורופאים, החשיבות של פישוט ותמחור נכון של המוצר כדי לאפשר חדירה לשוק גדול יותר, שיתוף פעולה עם גופים רפואיים לצורך תיקוף המוצר, שיווק באמצעות יחסי ציבור ותוך הסתייעות במשרד יחסי ציבור, ועוד בהפקת חן גולן. דברו עם ליהיא ואיתנו בקבוצת הפייסבוק של הסטארטאפיסטיות ונשמח אם תמליצו לחברים!  התוכנית בשיתוף הרדיו הבינתחומי האזנה נעימה :)

» להאזנה לתכנית המלאה:

קרדיט תמונה: Annie Spratt

הסטארטאפיסטיות
הסטארטאפיסטיות לוגו

לחץ כאן כדי להשאיר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

אתה יכול להשתמש בתגיות הבאות בתגובתך:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>