הסטארטאפיסטיות לוגו

» להאזנה לתכנית המלאה:

מי מאיתנו לא מכיר את הדילמת ה״לקנות או לא לקנות? את הכחולה או האדומה?״ רגע לפני שמוציאים את הארנק וקונים סופית. ידוע שאם יש לצידך חבר.ה גם אם טלפוני הסיכוי לבצע רכישה גבוהה בהרבה.

עם הידיעה הזו עדי רונן אלמגור, הקימה את מיזם BuyWith שמאפשר בזמן גלישה באתרי אי-קומרס להעלות חברים להתייעצות בשיחת וידאו או צ׳אט סגנון וואטסאפ. התחלת המוצר היתה באפליקציה שיועדה למשתמשי הקצה ותכננה לגייס אותם באמצעות תכונה ויראלית המוטמעת באופן טבעי במוצר, שכנוע חברים להוריד את האפליקציה על מנת שנוכל להיוועץ בהם. ועל כל משתמש שנכנס לאחת של חנות, תרוויח החברה כסף במודל אפיליאציה.

תוך כדי עבודה על פיתוח האפליקציה, פגשה עדי בחממת הי-סנטר את יוסי טאגורי שהציע לה על סמך נסיון עם מיזם בו היה מעורב לשנות כיוון ולבצע חישוב מסלול מחדש ובמקום להוציא סכומי עתק על מרקטינג להשגת משתמשים לאפליקציה, לייצר שירות שיוטמע בתוך אתרי החברות ויאפשר לגולשים שכבר מצויים בו את חווית הקניה תוך התייעצות בחברים.

כעבור מספר חודשים עדי אמצה את העצה החליפה שותפה בשותף, פתחה חברה חדשה ופרסמה פוסט בפייסבוק שמחפש עסקים שמעוניינים להיות שותפים למסע ולהוות אתר ההתנסות לשירות. למודעה חזרו שלוש חברות מתוכם עדי בחרה לעבוד עם קיפלינג, חברת תיקים בינלאומית. יחד ביצעו במשך שנה פילוט והראו שיפור של פי 7 ביחס ההמרה של לקוחות מתלבטים למשלמים והגדילו את המחזור לחברה ב 27%. כעבור שנה קיפלינג הפכה ללקוח משלם ומאז צברה החברה עוד שמונה לקוחות משלמים ונמצאת במגעים עם לקוח ראשון בארה״ב.

בזכות השירות, משתמש הקצה מקבל חוויה חברתית וכתוצאה מחברים ערכי חברות, אהבה, כיף עם המותג והאתר בו מתבצעת הקניה. כיום השירות מאפשר להזמין עד 500 חברים וחברות בו זמנית להתייעצות, במטרה לבחון כניסה גם לעולמות תוכן של תיירות, למשל הזמנת טיסות למסיבת רווקים עם כל החבר׳ה, ופנאי כגון הזמנת כרטיסים משותפת לסרט קולנוע. השירות מוצע בחבילת בסיס המאפשרת שיתוף מסך וצא׳ט וחבילת פרימיום שמציעה התאמות לממשק לקוח וניתוח המידע העסקי שעובר בצ׳אט לדוגמא האם מחיר מוצר יקר, צבע חולצה מכוער וכו׳ והכל תוך שמירה מלאה על פרטיות המשתמשים.

שוחחנו עם עדי על איך לימודי קופירייט קשורים ועוזרים לה ביזמות, ההחלטה לבצע פיבוט, הבדלים במוצר ה B2C ו B2B, מודל אפיליאציה, איך מבצעים ניחוש מושכל לכמות משתמשים משוערת על ציר הזמן, מודל עסקי של מחיר קבוע אל מול שיתוף ברווחים (rev share), בחינת תחומים שונים להם מתאים השירות, ערכי מוצר, איך בוחרים עם מי לעשות פילוט, כיצד בוחרים מדדי הצלחה לפילוט, ההבדל בין מדדי הצלחה ללקוח ולמשתמש, מתי נכון לבצע פילוט בתשלום, למי נכון לפנות על מנת לייצר הזדמנות לפילוט, ניהול סיכונים, ניהול תשלום לקוחות, סקייל אפ ומעבר מפילוט בישראל לפילוט בחו״ל, כיצד לבצע מיתוג מחדש ומה יש לקחת בחשבון, האם לפתוח חברה חדשה או לשנות רק את השם, כיצד מתקיים תהליך חלוקת האחוזים כששותף עוזב, איפה וכיצד למצוא שותפים, איך לבחון התאמה לשותף, אסטרטגיית יציאה, תחרות ובידול ממתחרים ועוד.

התוכנית בשיתוף הרדיו הבינתחומי (106.2 FM)‏ תודה לעדי בן עוז המפיקות שלנו. מוזמנות ומוזמנים לשאול את עדי ואותנו שאלות בקבוצת הפייסבוק של הסטארטאפיסטיות. עברנו את ה 3500 חברים וחברות בקבוצה, עזרו לנו להגיע ל 5000.

האזנה נעימה

הסטארטאפיסטיות לוגו
הסטארטאפיסטיות לוגו

לחץ כאן כדי להשאיר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

אתה יכול להשתמש בתגיות הבאות בתגובתך:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>