הסטארטאפיסטיות לוגו

» להאזנה לתכנית המלאה:

הן שלוש, כל אחת מגיעה מרקע אחר,הקימה סטארטאפ משלה וחלמה לעשות את זה בגדול, וכמו יותר מ 95 אחוזים מרוכבי ורוכבות רכבת ההרים, גם זמנן הגיע, והן בחרו לעצור ולרדת.

אנה ליפשיץ אגמון, היתה שותפה וסמנכ״ל פיתוח בחברת טרייל קואסט (פרק #2), רשת חברתית אנונימית . אנה חברה לשותף שלא הכירה קודם, יחד רצו קרוב לשנתיים, גייסו 750 אלף דולר ממשקיעים פרטיים בחו״ל, העסיקו ארבעה עובדים במשרה מלאה, השיקו מוצר באיפון שהיה בשימוש של מעל מאה אלף משתמשים, התרחבו גם לאנדרוייד ובנו אתר ווב. את הפלטפורמה שלהם השיקו בארץ בארה״ב ואפילו בהודו.

אינה שינדרמן וחברה ללימודי מדעי המח רצו להקים סטארטאפ, חברו יחד והעלו רעיונות, לאחר שהאב טיפוס הראשון לזיהוי תנועת עיניים לטובת הסקת תובנות לאנשים שיווק לא זכה לאהדה בקרב לקוחות פוטנציאלים אבל הפידבק כיוון אותם בכיוון הנכון וכך נולד ניורו אפלייד (פרק #5) שבאמצעות משחקים זיהה טרנדים ותחושות משתמשים על מוצרי הלקוח. השניים גייסו 720 אלף דולר מהמדען הראשי וקרן הון סיכון כחלק מתוכנית החממות. הם השיקו מוצר הגיעו בארץ לעשרה לקוחות משלמים גדולים והעסיקו חמישה עובדים במשרה חלקית.

מאיה כספי היתה מעצבת שהאמינה כי כולנו רוצים ורוצות לעצב תכשיטים מקוריים בעצמנו ויחד עם בעלה וחבר נוסף הקימו את ג׳ולבוקס (פרק #10) יחד רצו כשלוש שנים הם השיקו מוצר בארה״ב שהיה בשימוש של עשרות אלפי משתמשים ואלפי לקוחות. הם עשו שימוש בטרנד סטריות של רשתות חברתיות כדי לבנות ברנד חזק, גייסו קרוב לחצי מליון דולר מחברים משפחה וקבוצת אנ׳גלים מתחום היהלומים. היו בשיא צוות של שבעה אנשים.

שלושה סיפורים שונים עם סוף דומה. ישבנו עם שלושתן הזמנו קהל שאלנו מלא שאלות ויחד למדנו מהנסיון המשותף שלהן על הבורות שפגשו בדרך, הדגלים האדומים שהיו שם בדיעבד, התובנות שהתגבשו לאחר שהשלימו עם הסוף המר.

שוחחנו עם אנה, אינה ומאיה על הסיבות שהובילו לסגירת המיזם, ביצוע חקר שוק, מיהו שותף טוב ואיך לבדוק את זה, פיבוטים, מציאת קהל היעד שמתאים למוצר, זיהוי דגלים אדומים, פוקוס, כלים ותובנות על התמודדות עם הלחצים, הבאת העבודה הביתה והשפעות על הסביבה הקרובה, מה בוצע נכון והן משמרות ולוקחות הלאה, גיוס עובדים ואיך לשמר אותם בחברה עם מוטיבציה, עבודה עם משקיעים, במה וכמה נכון לשתף, איך להתייחס לכל העצות שניתנות ממנטורים, יועצים משקיעים וכו׳, האם נכון לפזול לחו״ל במטרה למצוא השקעת המשך, מה קורה עם המניות שלכן כשהחברה נסגרת, מה חשוב לדעת על תהליך סגירת חברה, כמה כסף נכון לשים בצד ועוד.

התוכנית בשיתוף הרדיו הבינתחומי (106.2 FM)‏ תודה לעדי בן עוז המפיקות שלנו. שתפו עם חברים וחברות ועזרו לנו להגיע ל 5000 חברים בפייסבוק.
האזנה נעימה

הסטארטאפיסטיות לוגו
הסטארטאפיסטיות לוגו

לחץ כאן כדי להשאיר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

אתה יכול להשתמש בתגיות הבאות בתגובתך:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>