מי מאיתנו לא שמע על קטאר? מדינה קטנה, פחות מחצי מגודלה של ישראל אבל עם נוכחות גלובלית שאי אפשר להתעלם ממנה.
בין השנים 2014 ל־2019, קטאר תרמה למעלה מ־1.4 מיליארד דולר לאוניברסיטאות אמריקאיות. היא השקיעה 220 מיליארד דולר במונדיאל שנערך על אדמתה, רכשה קבוצות כדורגל כמו פריז סן ז’רמן, חתמה על חוזי נשק בעשרות מיליארדים ולפי פרסומים, גם טיפחה קשרים אסטרטגיים עם מנהיגים באפריקה, באירופה ובמזרח התיכון.
אבל הכסף הוא לא המטרה. הוא הכלי. המטרה האמיתית היא עוצמה: תדמית, גישה והשפעה על דעת קהל עולמית.
ובמרכז האסטרטגיה הזו עומד גוף תקשורת אחד אל-ג'זירה. ערוץ חדשות שצמח מקטאר, הפך לאחד המשפיעים בעולם, משודר במאות מיליוני בתים, מדורג לצד CNN ו-BBC, ובשקט אך בעקביות מעצב את הדרך שבה המערב מבין את המזרח התיכון בכלל, ואת ישראל בפרט.
אז מה הסיפור מאחורי אימפריית המדיה הזו? איך היא נבנתה, איך היא פועלת, ואיך אם בכלל אפשר להתמודד עם ההשפעה שלה?
איתנו באולפן כדי לענות על השאלות האלו: פרופ’ טל סמואל-עזרן, ראש התכנית הבינלאומית לתקשורת באוניברסיטת רייכמן, חוקר תקשורת בינלאומית ומומחה לאפקט אל־ג’זירה במערב.