לירון בן יעקב בשיחות עם יועצי התקשורת והדוברים המובילים, על האסטרטגיה שמאחורי המהלכים התקשורתיים.
הפודקאסט שם זרקור על עולם הייעוץ התקשורתי, יחסי הציבור והדוברות, באמצעות שיחות עם אנשי תקשורת ומומחים מובילים מהתחום. הם משתפים בדרך המקצועית שלהם, איך הם תופסים את המקצוע, בשינוי של עולם יחסי הציבור ולאיזה כיוונים הוא הולך, באסטרטגיה שמאחורי הטיפול במשברים תקשורתיים ובכל מה שנוגע לעולמות הייעוץ התקשורתי העכשווי. והכל, באמצעות דוגמאות רלוונטיות מעולם יחסי הציבור.
בפרק 52 של "לא רק יחצ", מיכאלה כהן, דוברת הביטוח הלאומי, בשיחה על דוברות לגוף סטטוטורי.
בשנים האחרונות הביטוח הלאומי משנה את פניו. ממוסד ארכאי, בירוקרטי ולא נגיש, השירות התפתח והונגש, קיימת התייחסות לאוכלוסיות מיוחדות כמו ההתאמות למבוגרים עם "פטור מתור", או "חיסכון לכל ילד" שמכוון את ההורים לדאוג לעתיד הילדים שלהם ועוד. מיכאלה שיתפה בשינוי התדמית של הביטוח הלאומי, כולל הרחבה על חשבון אינסטגרם עם תוכן אינפורמטיבי, אבל בעיקר נגיש והומוריסטי, שהולך וצובר תאוצה.
דברנו על הקריירה והדרך שעשתה עד שמונתה לדוברת הביטוח הלאומי וגם איך זה להיות דוברת של גוף שפוגש בדרך כלל את האזרחים ברגעים של קושי ומשבר.
בפרק 51 של "לא רק יחצ", יעל אפטר, אוצרת תוכן בשיחה על איך מפתחים תת התמחות של אוצרות תוכן מתחום של יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי.
יעל שיתפה במסלול הקריירה שלה שהחל בשירות הצבאי ככתבת ועורכת בעיתון "במחנה", דרך לשכת ראש הממשלה ועד תפקידה הנוכחי; התמחות ייחודית שנוצרה אחרי שנים של צבירת ידע, ניסיון ומומחיות ביצירה ואצירה של תוכן.
יעל למעשה הגדירה תחום התמחות חדש של "אצירת תוכן", ממש כמו אוצרת במוזיאון, רק שכאן ה"חומר" הוא בעצם הכל – כל סיפור, מידע, ספר, מחקר, א.נשים מהעבר ומהווה ומהעתיד.
שוחחנו על כלים מעולם הייעוץ התקשורתי שמשמשים אותה היום כאוצרת תוכן, איך היא עושה התאמות לקהלי היעד השונים ואיך היא בוחרת את פלטפורמת החשיפה.
איך מתאימים את הכנסים הפיזיים לוועידות וירטואליות ואיך לוקחים נושא שכבר דיברו אליו ומוצאים את הדרך לספר אותו בדרך חדשה שעדיין לא סיפרו. שיחה על יצירת תוכן באמצעות חיבורים מיוחדים, זוויות מעניינות ונקודות מבט שטרם סופרו, באמצעות אוצרות תוכן חכמה ומדויקת. פרקטיקה ליחסי ציבור.
בפרק 50 של "לא רק יחצ", פנטאי אלמו, מזכירה ראשונה, דוברת ומנהלת הדיפלומטיה הציבורית בשגרירות ישראל בהאג, בשיחה על תקשורת ודיפלומטיה ציבורית.
פנטאי שיתפה בשינוי הקריירה שעשתה עם ברגע שהחליטה להצטרף לקורס הצוערים המדיני של משרד החוץ, שינוי שהציב אותה ביחד עם משפחתה במגוון תפקידים דיפלומטים מרתקים ברחבי העולם; כסגנית השגריר בצ'ילה, סגנית השגריר באתיופיה, ברונדי ובאיחוד האפריקאי.
כיום היא משמשת כמזכירה ראשונה דוברת ומנהלת הדיפלומטיה הציבורית בשגרירות ישראל בהאג. בשיחה היא שיתפה באתגרים ובמורכבויות שמגיעות לפתחה כדיפלומטית ישראלית ואיך היא מתמודדת איתן.
שוחחנו על התפקיד שלה כדוברת השגרירות ומה זה אומר לנהל את הדיפלומטיה הציבורית של שגרירות ישראל בהאג.
פנטאי, שעלתה מאתיופיה לישראל בגיל שנתיים שיתפה שהמוטו שמלווה אותה מאז ומעולם הוא: לא להיות במקום ״נוח״ יותר מדי זמן ולפתח ״רעב״ להגשמה ומימוש עצמי. ואין מתאימה ממנה לפרק מיוחד לכבוד יום האישה הבינלאומי.
בפרק 49 של "לא רק יחצ", תמר ציונוב, מנהלת שיווק וקהילות, בשיחה על הקשר שבין יחסי ציבור לניהול קהילות.
תמר הייתה מנהלת שיווק בחברות גדולות, כמו בנק מזרחי טפחות וקופת חולים מאוחדת וכיום היא מתמחה ביצירת חיבור חכם ומדויק של תחום השיווק לקהילות ולמיתוג מעסיק.
תמר שיתפה מניסיונה בניהול קהילות והאם מדובר בפלטפורמת שיווק חדשה או פשוט בשידרוג של פורמט הפורומים של תפוז…?
שוחחנו על העברת מסרים באמצעות קהילות, ניהול משברים, איזה כישורים צריך כדי לנהל קהילה, עד כמה כמנהלת קהילה את צריכה להתערב בשיחה וגם מה הקשר בין קהילות ליחסי ציבור.
בפרק 48 של "לא רק יחצ", רועי שושן, עיתונאי בהפסקה ויועץ תקשורת בהווה, בשיחה על בנייה וניהול של אסטרטגיית תוכן.
רועי שיתף בקריירה המקצועית שלו שעיקרה כעורך וכמנהל דסק חדשות בוואלה, דה מרקר ובכאן, וגם על המעבר לייעוץ תקשורתי. שוחחנו על השנים שלו בתאגיד השידור 'כאן', מהקמת דסק החדשות בדיגיטל, על הקריאות לסגירתו ועל שידורי המונדיאל!
רועי ריכז את כל פעילות הדיגיטל במסגרת שידור משחקי המונדיאל ב"כאן 11", ובכלל זה את בניית אסטרטגיית התוכן, הקמה וניהול צוות של כותבים ועורכים, תפעול האתר, שזה אומר כתבות, פרויקטי דיגיטל ותקצירים, ניהול משחק הספורט האינטראקטיבי הראשון מסוגו "ספורט-באפ", כתיבת פושים, ועל כל זה ועוד, הוא הרחיב, שיתף ונתן כלים מעשיים לבניית אסטרטגיית תוכן!
כבר בשיחה האמין שלא יסגרו את התאגיד, ווואלה – צדק!
בפרק 47 של "לא רק יחצ", שרית גלעדי-דור, מומחית בהסברה, תקשורת ובתהליכי מיתוג חיצוניים ופנימיים בשיחה על ההשפעה שיש לדוברת בתהליכים פנים ארגוניים ועל הקשר בין תרבות לתקשורת.
שרית שיתפה בתפקידים המשמעותיים שמילאה לאורך הקריירה המרשימה שלה, ביניהם; דוברת הסתדרות המורים, דוברת מס הכנסה, דוברת בנק ישראל ודוברת חברת החשמל. שם גם הכרתי אותה
שוחחנו על היתרון של איש תקשורת כשהוא מגיע מתוך הארגון ושותף לתהליך קבלת ההחלטות, על דוברים שאוהבים לראות את עצמם על המסך, ולמה אותה פחות רואים…
וגם על הקשר שבין תרבות לתקשורת – עם סיום לימודי התואר השני שלה בלימודי תרבות ומנהיגות תרבות, יחד עם הניסיון העשיר שלה בתקשורת היא שיתפה בפרספקטיבה המעניינת שלה על התחום, כולל דוגמא מערוץ היוטיוב של שגרירות פולין – אנחנו לא בז'ז'ינות אנחנו וונדרר יומן, מה זה הערוץ הזה? – כנסו ללינק להאזנה בתגובה הראשונה!
בפרק 46 של "לא רק יחצ", עומרי שינפלד, מנהל קשרי הציבור של wolt ישראל, בשיחה על דיסטרפשיין בתפיסת קהלי היעד.
עומרי שיתף בקריירה המקצועית שלו שהחלה בערוץ הכנסת ובחברים שהכיר שם, ובדרך המקצועית שעשה עד שמצא את עצמו כיועץ התקשורת של מי שהיה בזמנו שר האוצר משה כחלון. שוחחנו על מעברים בין עסקי לציבורי ועל תחושת השליחות שבעשייה ציבורית.
וכמובן שדיברנו על wolt. על מודל ההעסקה הייחודי שלה, על 3 קהלי היעד שלה; השליחים, בעלי העסקים/מסעדות ואנחנו הלקוחות, איזה מסרים מתקשרים לכל קהל יעד ואיך, על ניהול משברים, על למה wolt מעוררת כל כך הרבה רגשות והאם הוא מבסוט שwolt הפך להיות שם גנרי לשליח…
בפרק 44 של "לא רק יחצ", לבנת נזרי, דוברת עיריית רמת גן, בשיחה על תקשורת עם התושבים.
לבנת שיתפה בקריירה המקצועית שלה שהחלה בהתאחדות הסטודנטים הארצית ועברה דרך מסדרונות הממשלה, במגזר הפרטי וגם כבעלת משרד יחסי ציבור!
שוחחנו על התפקיד שלה בעיריית רמת גן כדוברת של ראש עיר דומיננטי כמו כרמל שאמה הכהן, שמייצר כותרות שיוצאות מגבולות התקשורת המקומית, כמו הסרת היצירה במוזיאון רמת גן. רק בשבוע האחרון הוא הוביל את שיח הרשויות המקומיות במאבק כנגד חוק האפליה.
לבנת שיתפה בפלטפורמת קבוצות הוואטסאפ שיצרה ככלי מידי ואפקטיבי לשיח דו כיווני של העירייה (ושל ראש העיר!) עם התושבים, כלי שאף מאפשר לפתור תלונות תושבים ובעיות של שירות עוד לפני שהופכות לכותרת בעיתון או לפוסט שלילי בפייסבוק.
וגם כמובן על רמת גן, על תקשורת מקומית ומתי כותרת מקומית הופכת לארצית.
יערה שיתפה בקריירה המקצועית שהתחילה במקומוני רשת שוקן ועד לתפקידה הנוכחי כדוברת אחד מארגוני העובדיםות הגדולים במשק. שוחחנו על העבודה עם יפה בן דוד, על התדמית התקשורתית אל מול העבודה עם האישה החזקה במשק. על למה הסתדרות המורים ולא המורות ומתי ימתגו מחדש את הארגון הכל כך חשוב הזה…?
עוד שיתפה באסטרטגיה התקשורתית בניהול קמפיין מאבק העלאת שכר המורים במהלך השנה האחרונה, כששיאו היה באוגוסט האחרון, כשכותרות העיתונות הכריזו: "יפה בן דוד עשתה בית ספר לאוצר".
וסיימנו בטיפ למעוניינות לעסוק בתחום!
בפרק 43 של "לא רק יחצ", דניאלה פרוסקי-שיאון, סמנכ"לית תקשורת, קשרי חוץ וקיימות בלוריאל ישראל, בשיחה על תקשורת, מערכות יחסים עם צרכנים וקיימות בתחום הביוטי.
דניאלה שיתפה בקריירה המקצועית שלה ועל המעברים בין מגזר חברתי, ממשלתי, ובשנים האחרונות במגזר העסקי. היא הרחיבה על חברת לוריאל על שלל מותגיה ומה התפקיד שלה בתוך הארגון כמנהלת התקשורת שאמונה גם על קשרי החוץ והקיימות.
שוחחנו על מה לחברת ביוטי ולקיימות ואיפה זה פוגש את האסטרטגיה התקשורתית, והאם מדובר בעשייה עם מהות וערך או שמדובר בכותרת נחמדה בעיתון.
בפרק 42 של "לא רק יחצ", שותפה ומנהלת משרד יחסי ציבור ביחד עם שרון כתב, בשיחה על יחסי ציבור לתרבות.
בת שיתפה בתהליך של יציאה לדרך עצמאית, אחרי כמה שנים כשכירה במשרדי יח"צ, ואיך חברה לשותפתה שרון כתב. היא סיפרה על הלקוח הגדול הראשון, קוקה קולה, והקמפיין שסידר לה את העבודה הבאה וגם על האכזבה שגילתה שאף אחד לא זורק עליה קונפטי אחרי שבוע עבודה מאומץ של 24/7.
דברנו על תהליך העבודה של בניית תכנית תקשורתית לקולנוע הישראלי – החל משלב התסריט – כשכל סרט הוא שונה! מה שמתאים ל"סיפור על אהבה וחושך" לא מתאים ל"ימים נוראים", ל"בופור" או ל'לשחרר את שולי', וכן – היא אחראית על יחסי הציבור של כל הסרטים האלה!
וגם – דברנו על התקשורת הישראלית דלת האמצעים ואיך ניתן לאפשר לה לסקר עם התאמה של מקור הסיקור למדיה, איך היא מתמודדת כשהיא מקבלת "לא" לסיקור ואיך היא הופכת את ה"לא" ל"כן", על למה היא אוהבת להיות מאחורי הקלעים, וגם על שלישית מה קשור, רון לשם ונטלי פורטמן. הייתה שיחה מהסרטים!
בפרק 41 של "לא רק יחצ", יניב לוי, ראש אגף הסברה, דוברות ופרסום בהסתדרות, בשיחה על תקשורת ועדי עובדים.
יניב שיתף בקריירה המקצועית שלו, שהתחילה בכלל ברשת סניפי פלאפל בירושלים ומה עשה כשאף אחד לא הגיב לקורות החיים ששלח. שוחחנו על ניהול התקשורת של אחד הגופים החזקים במשק, בכפיפות לשלושה ראשי הסתדרות, אבי ניסנקורן, עופר עיני וארנון בר-דוד ועל שחיקת תדמית ההסתדרות, שהיא האתגר העיקרי בתפקיד שלו. על הכניסה טיקטוק, על הפרידה מארגוןן העיתונאים, על תקשורת למגזר החרדי ולמגזר הערבי, על אפליקציית ההסתדרות ועל התכנון להקים תחנת רדיו.
וגם כמובן על ניהול משברים "אין יום שאין לנו 10 משברים שמתנהלים בו זמנית ברחבי הארץ. אם אתה לא עונה באותו רגע לעיתונאי, לכתב, או אפילו לפוסט בפייסבוק ואתה סוגר את האירוע כשהוא קטן – זה מתגלגל"
בפרק 40 של "לא רק יחצ", יואש בן יצחק, מנהל אגף דוברות ושיווק ברכבת ישראל, בשיחה על דוברות בחברה ממשלתית, מונופוליטסטית ומוועדת.
שוחחנו על הקריירה המקצועית שלו, שהתחילה במשרד פרסום קטן בירושלים, על למה הוא מגדיר את עצמו ככבאי וכמובן גם על רכבת ישראל: על התדמית החבוטה ואיך משפרים אותה, על הפוזיציה שלו ברכבת שמסייעת לו לשנות תהליכים וקבלות החלטות מבפנים, על תחומי האחריות שלו שכוללים את הפרסום, השיווק, השירות, התקשורת הפנים ארגונית והדוברות, ואיך האחריות על כל נקודות הממשק עם הלקוח מאפשרת לו לתת מענה מדויק יותר, לראות 360 ובכך בסוף לייצר תהליכים לשיפור התדמית.
דברנו על האתגר שבניהול תדמית ומיתוג הרכבת ועל הכותרות השליליות. וגם על ועד העובדים של הרכבת ואיך אפשר לשנות תדמית למונופול ממשלתי שאוהבים לשנוא.
לקראת יום העצמאות האחרון, לא היה עיתון כלכלי שלא הייתה בו מודעת דרושים, בגודל עמוד, של אחד ממשרדי יח"צ הצומחים בשנתיים האחרונות. במודעות הם קראו "להצטרף לפלוגות היח"צ", "יועץ, יועצת הצטרפו נא" והיה גם שיר גיוס בגוף המודעה. אז חשבתי לעצמי שאני חייבת להכיר אותם. הזמנתי – והם באו!
בפרק 39 של "לא רק יחצ", הדן אורנשטיין ואיתמר חושן, בעלי משרד הייעוץ התקשורתי והאסטרטגי "אורנשטיין חושן". בשיחה על ייעוץ תקשורת אסטרטגי לתיקים משפטיים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה.
שוחחנו על החשיבות שביכולת העמקה בעולמות היח"צ ואיך זה בא לידי ביטוי בהבנה, ביוזמות המקוריות, בפיצוחים היצירתיים ובסוף, גם בתוצאות חשיפה משמעותיות. על הקשר עם משרדי PR בינלאומיים והפניית לקוחות לקבלת שירות לוקאלי, על המשמעות והכוח שיש לתקשורת בתיקים משפטיים ועל היתרון שיש לבעל הכשרה כעורך דין במתן ייעוץ תקשורתי ללקוחות מעולם התוכן המשפטי.
עם תקשורת שפעמים רבות מכתיבה נרטיב לפני שנוסח הקו המשפטי, תהיתי למי לקוחות עם פרופיל תקשורתי גבוה מתקשרים קודם: לעורך הדין או ליועץ התקשורת…?
והיו גם דוגמאות שכמו היו לקוחות מסרט מתח: על תביעה של בנק באוקרינה, על חברת הימורים בינלאומית שהגישה תביעה נגד אזרחים ישראליים, ועוד. רוב הזמן הייתה הסכמה באולפן, למרות ששניים מהנוכחים באולפן היו עורכי דין.
בפרק 38 של "לא רק יחצ", עידו כהן, דירקטור תקשורת גלובלית ומיתוג של חברת לייטריקס, בשיחה על תפקיד מנהל התקשורת בחברות הייטק.
עידו שיתף בדרך המקצועית שלו שעברה גם דרך עיריית תל אביב… ואיך הגיע לנהל את התקשורת הגלובלית של אחד מהיוניקורנס המצליחים של השנים האחרונות.
שוחחנו על ההבדל בין תפקיד מנהל תקשורת בארגון "מסורתי" לתפקיד בהייטק. איפה פוגשות אותו, כמנהל תקשורת, הכותרות על תנאים מפנקים בהייטק של לפני כשנה, אל מול קיצוצים והערכות שווי שמתכווצות בחודשים האחרונים – האתגר העיקרי בתקשורת הפנים ארגונית: העובדים כשותפים!
שוחחנו על מיהו קהל היעד העיקרי שלו – ארה"ב: בריטני ספירס והקרדשיאנס… ואיך מנהלים את התקשורת בלוס אנג'לס מהמשרדים של החברה בירושלים.
דיברנו גם על 'לייטריקס אנדרגראונד' באינסטגרם, על מגזיני טכנולוגיה בינלאומיים, על אתגרי מיתוג מעסיק וגם על דראג קווינס והתמודדות עם ביקורת תקשורתית על פגיעה בדימוי הגוף של צעירות וצעירים.
בפרק 37 של "לא רק יחצ", ענת לב-קונפורטס, דוברת אוניברסיטת בר אילן, בשיחה על חדשנות וטכנולוגיה ביחסי ציבור.
ענת שיתפה מניסיונה בתפקידים קודמים, איך על מותגי צריכה להתמודד תקשורתית עם מחאת יוקר המחייה: שקיפות, הקשבה, אחדות מסרים ומתן מענה מהיר.
שוחחנו על נשים באקדמיה, על נשים בתקשורת, למה רואים מעט מיד מהן על המסך ואיך היא מנסה לשנות את זה באמצעות מתן קול תקשורתי לחוקרות ומומחיות מאוניברסיטת בר אילן.
ענת שיתפה באתגר העיקרי שלה כדוברת האוניברסיטה השלישית בגודלה בישראל – השינוי התדמיתי שעוברת האוניברסיטה: מאוניברסיטה שהוקמה עבור הציונות הדתית למוסד אקדמי בו 65% מהסטודנטים חילונים.
שוחחנו על אסטרטגיה של תמות, על עבודה עם משפיענים ועל אתגרי התקשורת פנים ארגונית עם המעבר ללימודים באונליין במהלך הקורונה וגם על NFT.
בשנים האחרונות השבועון לאישה עובר שינוי. וככה גם אמא שלי בת ה-70 נהנית מהעיתון וגם אני. היא במהדורה המודפסת ואני באינסטגרם.
בהתאם לרוח התקופה ולקהל היעד, "לאשה" משמיע בשנים האחרונות קול בולט ונועז במאבק באלימות כלפי נשים, בהרחבת מודל היופי, בייצוג נשים עם מוגבלויות, ובאינספור סוגיות חברתיות שנוגעות לשילוב קריירה ומשפחה. רק לאחרונה הציג את גיליון בגדי הים השנתי, ובניגוד למצופה, לא הייתה בו דוגמנית דקיקה בשני חלקים, אלא 30 נשים אמתיות שמייצגות את כל המגוון הנשי של החברה הישראלית: דתיות, חילוניות, מוסלמיות, מלאות, מבוגרות, צעירות, בהירות, כהות, וכן, גם אחת על כיסא גלגלים, וכל אחת עם הסיפור שלה ועם בגד הים שלה. מהבית.
בפרק 36 של "לא רק יחצ", קרינה שטוטלד, העורכת הראשית של מגזין "לאשה" בשיחה על עבודה מול יח"צניות ודוברים ועל איך 'מרעננים' מותג ותיק ומשאירים אותו רלוונטי.
קרינה שיתפה איך מייצרים תוכן רלוונטי למגזין עם זמן מדף ארוך ואיך מתאימים את אותו הסיפור לפלטפורמות שונות: למגזין המודפס, לאתר, לאינסטגרם ולטיקטוק.
שוחחנו על מגזין שער ה-6724*, על פרויקט ארכיון שערי לאשה וגם על השערים הקצת פחות מוכרים כמו "לא תאנסו אותנו לשתוק". על תקשורת מייצרת שינוי ומציאת דרך לייצר תוכן אקטיביסטי למגזין פופולארי. ולצד זה, הייתי חייבת לשאול על איך קורה שעדיין מתקיימת תחרות מלכת היופי השנתית…?! והיא לא התחמקה מלתת תשובה.
סיימנו בטיפים לא.נשי יחסי ציבור – איך כדאי לעבוד מול מערכת "לאשה" ואיזה סיפורים יעניינו אותם!
בפרק 35 של "לא רק יחצ", מיכל שרייבר, מנכ"לית ומייסדת משרד הפרסום הדיגיטלי Web Done, בשיחה על ניהול משברי רשת.
מיכל שיתפה בדרך במקצועית שעשתה עד שהקימה את Web Done, כולל יזמות, חברת קלפים לימודי גרפולוגיה והפודקאסט המעולה שלה feed me ברדיו תל אביב.
שוחחנו על התווך שבין פרסום ליח"צ, למה היא טוענת שמשרדי היח"צ נכשלו בעולמות הדיגיטל ולמה עבודה מול מובילי דעה ובלוגרים שונה מעבודה מול עיתונאים? (רמז: one to many VS one to one).
דברנו על מפת מלחמה כששדה הקרב הוא המרחב הדיגיטלי ומיכל שיתפה בטיפים ובתובנות מעניינות ויישומיות (!!!) להבנת הבסיס שבניהול משבר רשת וזה איכשהו קשור למי שעושה את הכלים בבית.
שוחחנו על ההבדלים שבניהול משבר שהוא מלחמה לניהול משבר עסקי, לניהול משבר פרסונאלי וגם על שיימינג.
והכל עם מלא דוגמאות מפיקוד העורף, משרד הבריאות וקורונה, BDS וגם על סלמונלה בתה עלי סרפד…