מה מקומה של דוברות ממשלתית בעידן של לחץ ציבורי, רגולציה מורכבת, וסערות תקשורתיות שמתחוללות בזמן אמת?
השנה וחצי האחרונות יצרו אתגרים רבים בשירות הציבורי; המלחמה, הפיגועים, מחסור בעובדים בענף הבנייה, פניות של משפחות חטופים וחיילים, מתקפות סייבר וגם משברים פנימיים, כל אלו ועוד שינו את תמהיל הפניות לרשות האוכלוסין וההגירה שאמונה על מתן שירותים כמו הנפקת תעודות זהות, דרכונים ואשרות עבודה.
הציפייה שלנו כציבור היא שהשירות ימשיך להיות רציף, זמין ויעיל בזמן מלחמה כמו בזמן שגרה, גם כשנזכרנו בשנייה האחרונה שהדרכון שלנו לא בתוקף והטיסה מחר בבוקר…
בפרק 93 של לא רק יח״צ סבין חדד, ראש אגף הדוברות, ההסברה והתקשורת של רשות האוכלוסין וההגירה בשיחה על ניהול תקשורת ציבורית במרחב מורכב, בין בירוקרטיה, רגישות אנושית ומדיניות לאומית.
שוחחנו על המקום ליצירתיות ולפרואקטיביות בתוך דוברות ממשלתית, על הדרך לשמור על קו תקשורתי אחיד גם כשזה לא פופולרי, על קבלת החלטות בתנאי שגרה וחירום, ועל תפקיד הדוברת כמי שנמצאת לעיתים בתווך שבין הרגש, המדיניות והעובדות.
סבין שיתפה גם בעבודת התקשורת בשירות הציבורי; על פערים בין שיח תקשורתי למציאות משפטית, על תגובות שהולכות איתה הביתה, ועל איך בונים תקשורת יציבה כשיש כל כך הרבה נקודות ממשק עם הציבור.
פרק למי שמתעניין בדוברות ממשלתית, מדיניות, אסטרטגיה תקשורתית ובעיקר על האנשים שעושים את זה כל יום בשטח, רחוק מאור הזרקורים.