בפרק 90 של "לא רק יח"צ", אשת התקשורת קרן אוזן, בשיחה על מקומה של התקשורת המקומית במציאות תקשורתית משתנה – בין פריפריה למרכז.
האם המקומונים גוססים או דווקא חוזרים לתחייה?
שאלתי את קרן אם בעידן שבו הפרסום עובר לדיגיטל, והתקציבים הולכים ברובם לתקשורת הארצית ולפלטפורמות גדולות – יש בכלל עתיד למקומונים, לרדיו המקומי, ולמיזמים אזוריים. איך מתאימים את המודל העסקי לעידן בו ערוצים חינמיים כמו טלגרם קהילתי או קבוצות פייסבוק מחליפים את הלוח של המקומון. ואולי דווקא בעידן של קהילות חזקות, חיפוש אחר שייכות וזהות מקומית –התקשורת המקומית מתחילה לפרוח מחדש?
דיברנו על הערך שבפנייה לתושבים בשפה שלהם, בהקשר המקומי והתרבותי שלהם – במיוחד כשמדובר בגופים ארציים עם שלוחות מקומיות כמו בנקים, קופות חולים, רשתות שיווק ורשתות אופנה. למה לא נכון פשוט להעתיק את אותה פרסומת משלט חוצות באיילון לראשון לציון, אופקים או מגדל העמק? ואיך אפשר לעשות את זה אחרת?