איזה כיף שהגעתם לפה!
הפודקאסט "תוך כדי תנועה" נולד במטרה לגרום לאנשים להסתכל על החיים בדרך אחרת וטובה יותר, להעצים ולפתח אותם וגם להנגיש להם מידע מהימן בדרך קלילה, כיפית ולא מסובכת מדי על ספורט ופסיכולוגיה.
פרק 19 עוסק בהשפעת הטכנולוגיה על התודעה האנושית, בו אירחתי את נועם מנלה, חוקר תודעה דיגיטלית. מרצה באוניברסיטת רייכמן, סופר בינלאומי בתחומי השחמט והיצירתיות.
נושאי הפרק:
התמודדות עם שינויים בעקבות הטכנולוגיה, השפעות הטכנולוגיה על עיצוב האמונות וההתנהגויות, אותנטיות, יצירתיות ופסיכולוגיה בעידן הטכנולוגי.
להצטרפות לקבוצת הוואטספ שלנו "קהילת הפודקאסט- תוך כדי תנועה", בה עולים תכנים רלוונטיים מהפרק, שאלות שלכם ואתגרים למיניהם.
לחצו על הלינק
רמי סיים את לימודי הדוקטורט באוניברסיטה העברית, וכיהן כחבר סגל המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר-אילן. בשנת 2008-9 היה ראש המגמה הקלינית. כיום משמש כמרצה בבית הספר לפסיכולוגיה באוניבסיטת רייכמן.בין תחומי הוראתו: פסיכולוגיה אבנורמלית, טראומה והשלכותיה וכישורים פסיכולוגים. עבודות המחקר ופרסומיו עוסקים באכפתיות, אינטרסובייקטיביות וחוויית הזכאות בקשרים משמעותיים. לצד העבודה האקדמית מטפל ד"ר טולמץ' בקליניקה בתל אביב והוא בוגר תוכנית "הידברות" של המכון הפסיכואנליט.
הנושאים שדיברנו עליהם:
הבנת הפרעת אישיות נרקיסיסטית, נרקיסיזם בריא לעומת פתולוגי, הצורך בהערצה וחוסר אמפתיה, גורמים התפתחותיים לנרקיסיזם, אהבה נרקיסיסטית, אהבה אנקליטית.
בפרק היום נדבר על הקשבה עם ד"ר אסנת בוסקילה-ים, אסנת סיימה את לימודי הדוקטורט באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. נושא המחקר שלה הוא הקשבה בצוותים והשפעתה על העברת ידע בארגוני היי-טק בישראל.אסנת החלה ללמד באוניברסיטת "רייכמן" בשנת 2008 בבית הספר לפסיכולוגיה ובשנת 2012 בתכנית "התנהגות ופיתוח ארגונים".
אסנת בעלת חברה לייעוץ ארגוני, תחומי התמחותה הם: הקשבה בצוותים, הקשבה של מנהלים, פסיכולוגיה חיובית, פתוח צוות ניהולי בכיר, פיתוח מנהלים, עובדים וצוותים, שיפור עבודת ממשקים, ליווי והטמעת שינויים והערכת ביצועים.
נושאים שיעלו בפרק: אופי ופיתוח כישורי הקשבה, מחסומים והתגברות על אתגרים בהקשבה, איכות הקשבה, השפעת ההקשבה על אינטראקציות ומערכות יחסים, שיתוף חוויות במהלך שיחות, היתרונות בשיפור מימוניות ההקשבה.
להצטרפות לקבוצת הוואטספ שלנו "קהילת הפודקאסט- תוך כדי תנועה", בה עולים תכנים רלוונטיים מהפרק, שאלות שלכם ואתגרים למיניהם.
לחצו על הלינק
בפרק היום נדבר על סנכרון יחד עם ד״ר לינוי שוורץ, בעלת תואר ראשון בביולוגיה ופסיכולוגיה בדגש מדעי המוח, ותואר שני במדעי המוח באוניברסיטת תל אביב. הדוקטורט שלה היה בתחום מדעי המוח. כיום, לינוי חוקרת במעבדה של רות פלדמן, המתמקדת בדינמיקה חברתית והתערבויות טיפוליות.
נושאים שיעלו בפרק:
הצורך האנושי לאינטראקציה חברתית, התהליכים וההשפעות של אינטראקציות חברתיות, שיטות וכלים למדידת סנכרון בין אנשים, השפעת הטכנולוגיה והמרחק החברתי על סנכרון ומחקרים וממצאים מעניינים בתחום הסנכרון.
להצטרפות לקבוצת הוואטספ שלנו "קהילת הפודקאסט- תוך כדי תנועה", בה עולים תכנים רלוונטיים מהפרק, שאלות שלכם ואתגרים למיניהם.
לחצו על הלינק
הפרק המיוחד של השידור הינו חלק מהכנס "בחזרה לחיים" במסגרת החטיבה לספורט, מאמץ וביצועים בתכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית באוניברסיטת רייכמן.
הכנס עסק בנושאים: צמיחה ממשברים, ביצועים בלחץ, פסיכולוגיה חיובית, בניית חוסן בזמן משבר וטראומה, השפעת המלחמה על קריירות ספורט ותפקידם של הרגלי בריאות יומיומיים ומציאת משמעות.
הפרק נוגע בסיפורים מעוררי השראה של ספורטאים המפגינים חוסן בפועל, יחד עם ראיונות עם מומחים מתחום הפסיכולוגיה והספורט.
בפרק ראיינתי את יסמין פיינגולד, מורן סמואל, קובי ליאון, ד"ר אוהד נחום, ד"ר רועי סמואל, מר רועי יבלונצ'יק וד"ר רוי בדר.
בפרק אירחתי את ד"ר שירי רזניק החוקרת ייצוגים רומנטיים ומגדריים במדיה, מרצה באוניברסיטת רייכמן מאז 2013 ועובדת במרכז אקורד- פסיכולוגיה חברתית לשינוי חברתי.
בפרק נגענו בנושאים מעניינים כמו-
מרכיבי האהבה-ממדים רגשיים ופיזיים, תיאוריות בתחום האהבה, גורמים המשפיעים על שביעות רצון ממערכות, השפעות האהבה על הבריאות, גורמים המשפיעים על משיכה, על פלטפורמות היכרויות, ההבדלים בין התאהבות לאהבה, השפעות המדיה החברתית על מערכות יחסים רומנטיות והפינה הקבועה של שבירת מיתוסים.
פרק 16 עוסק ב"טיפים להתמודדות עם ביצועים ברגעי שיא" יחד עם פרופסור גרשון טננבאום, ראש החטיבה לפסיכולוגיה של הספורט במסגרת התואר השני בפסיכולוגיה חברתית באוניברסיטת רייכמן. בעברו עמד בראש התוכנית לתואר שני ושלישי לפסיכולוגיית ספורט באוניברסיטת פלורידה סטייט. הקים וניהל את התוכנית לפסיכולוגיה של הספורט לתואר שני באוניברסיטת דרום קווינסלנד באוסטרליה. עבד וניהל את המרכז למחקר ורפואת ספורט במכון וינגייט. בפן המקצועי, כיהן כקפטן ומאמן מכבי תל-אביב ושחקן וקפטן נבחרת ישראל בכדור-יד. בנוסף, שימש פסיכולוג ספורט בקבוצות כדורסל, רוגבי ופוטבול בארה"ב ובאוסטרליה כמו גם יועץ מדעי של הועד האולימפי וארגון אתנה.
בפרק נגענו בנושאים כמו-
ההשפעה של לחץ בזמן ביצועי שיא, מקורות הלחץ, דרכים להתגבר על ההתרגשות, התמודדות עם כישלון, על הקשר בין עולם הספורט לחיי היומיום ועל החשיבות של הנאה תוך כדי תנועה.
למאמרים מדעיים של פרופסור גרשון טננבאום בנושא:
"Integrating Emotions, Perceptions, Cognitions and Motion Under Perceived Pressure Conditions"
" We Think, Therefore We Are"
"Why an Expert Team is More Than a Team of Experts: A Social-Cognitive Conceptualization of Team Coordination and Communication in Sport"
"A conceptual framework for studying emotions–cognitions–performance linkage under conditions that vary in perceived pressure"
בפרק אירחתי את עדו לוי המנהל של המרכז ללימודי ויג'נאנה יוגה, מלמד יוגה משנת 2002. עדו מעביר קורס הכשרת מורים בכירים ליוגה, עדו הינו חוקר את השפעת תרגילי הנשימה על הגוף-מוח כחלק מהדוקטורט שלו במעבדה לחקר המוח, קוגניציה וטכנולוגיה באוניברסיטת רייכמן. עידו בעל תואר שני באינטאקצית אדם-טכנולוגיה ותואר ראשון במדעי המחשב.
בפרק אירחתי את ישי בראשי מאמן כושר חמש שנים, בליווי מרחוק למתאמנים ומאמנים, ואימונים אישיים וקבוצתיים בסטודיו SkillSet שהקים יחד עם עדי זהיר בת זוגתו בקיבוץ מגל. בנוסף, סטודנט שנה ד׳ בתואר לחינוך גופני במכללת וינגייט.
בפרק דיברנו על-
1.מה זה אומר אימוני כוח 2. למה אימוני כוח לא מתאימים רק לגברים 3. יתרונות של אימוני כוח 4. תזונה מנוחה וכל מה שמסביב לאימונים (בקטנה) 5. המלצות כיצד אפשר להצליח לשלב את אימוני הכוח לשגרת האימונים 6 .שבירת מיתוסים לגבי אימוני כוח.
בפרק אירחתי את ד"ר הילה שרון דויד מרצה, חוקרת ויועצת טיפולית בפסיכולוגיית אימון גופני וספורט. במסגרת לימודי הדוקטורט בפלורידה סטייט פיתחה את שיטת "גופרגש״, המתמקדת בהעצמה אישית ורגשית דרך שילוב בין פסיכולוגיה לפעילות גופנית. מחקרי הדוקטורט והפוסט דוקטורט של הילה זכו להתעניינות רבה והציעו עדות ראשונית להשפעות של טיפול גופני-רגשי על גנטיקה, הפחתת לחצים ושיפור הבריאות הנפשית. בשנת 2020 הציגה את ממצאיה בבמת TEDxFSU העולמי. הילה מעניקה כיום שירותי ייעוץ לשינויים בריאותיים ומוטיבציוניים בקרב יחידים, ארגונים וקהילות, ומרצה בארגונים ובמוסדות אקדמיים מובילים בישראל.
בפרק דיברנו על: 1. השילוב בין פעילות גופנית לטיפול נפשי 2. על הדרך בה פעילות גופנית מספרת את הסיפור שלך 3. כיצד נראה טיפול גוף רגש 4. כיצד אפשר להתאים את הפעילות הגופנית המתאימה לריפוי ולצמיחה אישית.
בפרק אירחתי את ד"ר מיכל פז שמעוני, פסיכולוגית ארגונית, בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות בבן גוריון, את התואר השני בפסיכולוגיה ארגונית בבר אילן. בעשור האחרון היא מלמדת וחוקרת את תחום הפסיכולוגיה החיובית אוניברסיטת רייכמן. במקביל לאקדמיה, היא מלווה עובדים ומנהלים בכירים בחברות כגון מייקרוסופט, וויקס, מלנוקס, פייסבוק ואחרות, לצד חברות סטארט-אפ קטנות.
נושאים שיעלו בפרק:
מהי פסיכולוגיה חיובית, למה בכלל פסיכולוגיה חיובית, ההבדל בין פסיכולוגיה חיובית לפסיכולוגיה קלינית, שבירת מיתוסים סביב פסיכולוגיה חיובית, על הקשר בין פסיכולוגיה חיובית לכושר, הפסיכולוגיה החיובית בתקופות משבר, על מציאת משמעות ולקיחת החלטות.
קישורים:
תמצית הפרק-
בפרק אירחתי את ד"ר יונתן קושניר, פסיכולוג קליני, מומחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בהפרעות שינה וחרדה.
דיברנו על שינה וכיצד אפשר לישון טוב יותר.
נושאים שעלו בפרק:
מהי אינסומניה, דרכים לשיפור השינה, מיתוסים וטעויות שאנשים עושים סביב השינה, אנשי הטיפול שפונים אליהם כשיש בעיות שינה, מקורם של בעיות השינה, אלכוהול וסמים סביב השינה, כדורי שינה, שנצים, אור כחול ושעון צירקדי.
קישורים:
בפרק אירחתי את נועם מנור פסיכולוג ויועץ מנטלי לספורטאים וקבוצות, ודוקטורנט למדעי הספורט באוניברסיטת אריאל. שותף מייסד בחברת PRO MENTALITY המספקת שירותי ייעוץ וליווי פסיכולוגי לספורטאים במגוון ענפי ספורט, עובד בסטארט-אפ המהפכני Synergym.AI ומרצה בכנסים, קורסים וסדנאות פרטיות.
נושאים שיעלו בפרק:
1- הקשר בין דופמין למוטיבציה
2- מהי מוטיבציה ?
3- על המשפט המוכר "אין לי מוטיבציה"
4- הגדרת מטרות ריאליות
5- קושי וחווית כישלון
6- חוסן מנטלי
7- מסגור מחדש
8- סיבות לחוסר מוטיבציה
9- טיפים לתקופות ללא מוטיבציה
10- הישגיות
11- חוויות העבר המשפיעות על מידת המוטיבציה
12- מוטיבציה פנימית וחיצונית
13- א-מוטיבציה
14- מה יותר חזק מוטיבציה פנימית או חיצונית ?
15- האם יש אנשים שיש להם יותר מוטיבציה ?
16- פינת השאלות של המאזינים.
בפרק אירחתי את ד״ר טלי ילין-שנטל, פסיכולוגית קלינית, מייסדת candoeat – מרכז לטיפול פסיכולוגי ותזונתי לצעירות עד גיל 30, שמאפשר לבנות מערכת יחסים בריאים עם הגוף ועם הנפש. ב-15 השנים האחרונות, מטפלת בילדים, בני נוער ומבוגרים ומדריכה הורים.
דיברנו על מערכת היחסים שלנו עם תזונה,
הנושאים שעלו בפרק:
סימנים למערכת יחסים לא טובה עם אוכל, אכילה רגשית, האם אכילה רגשית היא הפרעת אכילה או נחשבת להתמכרות?, גורמים אפשריים למערכת יחסים לא טובה עם אוכל, המרכיבים הרגשיים מאחוריי אכילה רגשית, על מחמאות, דימוי עצמי בריא, אנשי המקצוע שאליהם יש לפנות במצוקה עם אכילה רגשית, טיפים להתמודדות עם אכילה רגשית, על אג'נדות בעולם הדימוי העצמי, על הסיפור האישי שלי עם תזונאית.
בפרק אירחתי את ד"ר נועה אלבלדה, בעלת דוקטורט במדעי המוח מאוניברסיטת תל-אביב. כיום חברה בצוות הפיתוח של תוכנית בית ספר סגול, מרכז סגול למוח ותודעה, אוניברסיטת רייכמן. נועה מתמחה בהנגשת ידע מדעי לאנשי חינוך וטיפול וכן לקהל הרחב.
בפרק דיברנו על מיינדפולנס, הנושאים שעלו בפרק:
הגדרה למיינדפולנס, התועלת בתרגול מיינדפולנס, מיינדפולנס במערכת החינוך, מיינדפולנס בטיפול פסיכולוגי, דוגמאות לתרגילים שונים של מיינדפולנס שבירת מיתוסים בנושא ותרגול בלייב.
בפרק אירחתי את איגור שוורצמן, מאמן כושר 8 שנים, עובד בעיקר במתכונת תוכניות אימוני אונליין עם מאמני כושר.
בפרק דיברנו על כל מה שצריך לדעת כשאתם מתחילים להתאמן בחדר כושר.
הנושאים שעלו בפרק:
הגדרה למתאמן מתחיל, טעויות של מתחילים, עקרונות חשובים בבניית תוכנית אימון למתאמן המתחיל, התקדמות באימונים בקרב מתחילים ולסיום עשה ואל תעשה למתאמן המתחיל.
קישורים: