לירון בן יעקב בשיחות עם יועצי התקשורת והדוברים המובילים, על האסטרטגיה שמאחורי המהלכים התקשורתיים.
הפודקאסט שם זרקור על עולם הייעוץ התקשורתי, יחסי הציבור והדוברות, באמצעות שיחות עם אנשי תקשורת ומומחים מובילים מהתחום. הם משתפים בדרך המקצועית שלהם, איך הם תופסים את המקצוע, בשינוי של עולם יחסי הציבור ולאיזה כיוונים הוא הולך, באסטרטגיה שמאחורי הטיפול במשברים תקשורתיים ובכל מה שנוגע לעולמות הייעוץ התקשורתי העכשווי. והכל, באמצעות דוגמאות רלוונטיות מעולם יחסי הציבור.
בפרק 9 של "לא רק יח"צ", יעל פדהצור דוברת סודהסטרים, משתפת איך מנהלים מערך תקשורת של חברה ישראלית בשוק הבינלאומי, כולל ניהול של צוותי יחסי ציבור באירופה ובארה"ב, למה מים מוגזים צריכים דוברת, איך נערכים תקשורתית לסופרבול, על שיתופי פעולה חברתיים וסביבתיים ואיך גרטה טונברג השביתה את משרדי החברה בישראל
בפרק 7 של "לא רק יח"צ", נורית פלתר איתן, מנהלת תקשורת, הסברה וקשרי קהילה בבנק ישראל, משתפת איך מנגישים מושגים כמו אינפלציה, דפלציה, שער ריבית ומדיניות מוניטרית לציבור הרחב, על חינוך פיננסי מגיל צעיר, על מהלך האחדת כל הממשקים של בנק ישראל עם הציבור תחת יחידה אחת, וכן, גם על מיעוט הנשים בעולמות הפיננסיים.
איה אחימאיר, מומחית בעיצוב תודעה ואסטרטגיה, לשעבר מנכ"לית קבוצת דבי, מסוכנויות יחסי הציבור המובילות בארץ, בשיחה על האסטרטגיה וטקטיקת יחסי הציבור של "הסטורי של אווה", על קריירה בעולמות יחסי הציבור והייעוץ התקשורתי: איפה מתחילים ולאן ממשיכים ומה זה "עיצוב תודעה".
בפרק 6 של "לא רק יח"צ", עידן רוט, בעלים ומנכ"ל של "רוט תקשורת ואסטרטגיה" מסביר מה זה "מחזיקי עניין" (stakeholder), איך הם מסייעים ליישום אסטרטגייה התקשורתית ואיך משלבים אותם בתוכנית יחסי הציבור בצורה אפקטיבית וחכמה.
מני אברהמי, מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי, בשיחה על מחקר ומדידה ככלים המאפשרים ליועצי התקשורת לחבר את עבודת יחסי הציבור למטרות העסקיות של הארגון. וגם – איך עושים את זה.
בפרק 31 של "לא רק יחצ", לי גת, סמנכ"לית אסטרטגיה, קשרי ממשל, תודעה וקיימות של המרכז הרפואי שיבא, בשיחה על דוברות, הסברה ויחסי ציבור למרכז רפואי בשגרה ובחירום.
לי שיתפה בדרך המקצועית שלה ואיך הגיעה להיות דוברת המרכז הרפואי הגדול במזרח התיכון. שוחחנו על נקודת המבט התקשורתית שבניהול מרכז רפואי, על חדר תקשורת לשידורים ועל הערכות בית החולים לתקשורת: בין אם לאמבולנס שמגיע עם חולה בפרופיל חשיפה גבוה, ובין אם סיקור של איציק סעידיאן שמאושפז במרכז. לי שיתפה על תקשורת בזמן שגרה, בחירום וגם בימי קורונה. למעשה שיבא היה המרכז הרפואי שקיבל את חולי הקורונה הראשונים מהדיימונד פרינסס וההערכות להגעתם הייתה גם תקשורתית, כי כ ו ל ם דברו על קורונה – התקשורת בארץ וגם התקשורת בעולם.
על התפיסה המקצועית שלה כדוברת הנותנת שירות לתקשורת, לצד עבודה ברגישות ושמירה על המטופלים שלא מורגלים בחשיפה. וגם על קמפיין "כולנו בילינסון ועל הקשר שבין תודעה, הסברה ושירות בעולם הבריאות.
בפרק 30 של "לא רק יחצ", משה דבי, מייסד ומנכ"ל "קבוצת דבי" בשיחה על אסטרטגיה תקשורתית חוצת פלטפורמות ותחומים, מפוליטיקה ועד הייטק.
דבי שיתף על הקריירה הקצרה שלו כמלצר בחומוסייה, רגע לפני שהפך לאחד מהדוברים הבולטים בממשלה; על הקשר שבין תקשורת לפוליטיקה, ועל הכוח ויכולת ההשפעה של יועצי התקשורת במסדרונות הכנסת והממשלה. על שימוש ברשתות חברתיות בפוליטיקה, השיח עם תא הכתבים הפוליטי ולמה ימי רביעי חשובים במיוחד…
עוד שיתף למה כבר לא מייצג לקוחות פוליטיים ועל "קבוצת דבי" והייטקס: על הביקורת התקשורתית כלפי עולם ההייטק ומהי מטרת יחסי הציבור לחברות הייטק ולסטארטאפים בישראל.
וגם: דברנו על מדד האמון של Edelman, על מערכות יחסים עם עיתונאים ולמה כדאי להתחיל קריירה בתחום הייעוץ התקשורתי דווקא בממשלה!
בשנים האחרונות יותר ויותר חברות מסחריות, ארגונים, משרדים ממשלתיים, פוליטיקאים, לצד סלבס, כוכבי ריאליטי ורשת – נמצאים בטיקטוק ומייצרים תוכן ייעודי לפלטפורמה–סרטונים קצרים, מידיים ופשוטים שפונים (בעיקר) לקהל הצעיר.
בפרק 29 של "לא רק יחצ", נטלי זיו, ראש מערך התקשורת של טיקטוק, במדינות הצומחות באירופה, בשיחה על ניהול תקשורת של חברה טכנולוגית בינלאומית, ניהול משברים ועל יוזמות ושיתופי פעולה כטקטיקת יחסי ציבור לחשיפה ומיתוג חיובי.
נטלי שיתפה בדרך המקצועית שלה, על תפקיד הדוברת בחברות רב-לאומיות, איך מטמיעים את פעילות ה"גלובל" בישראל ובשווקים אחרים וגם איך אומרים "לא" מבלי אשכרה להגיד NO.
ועוד הסבירה למה על מותגים וחברות להיות בטיקטוק, איך הקהל הופך להיות שגריר של מותג, על שיתוף הפעולה עם מוקד 105 ועל השקת התקליט של ABBA וגם – איך מתקשרים את מדיניות ה trust & safety של טיק טוק.
בפרק 28 של "לא רק יחצ", אמיר אייזנברג, מנכ"ל משותף של חברת אייזנברג-אליאש בשיחה על הקשר שבין קשרי משקיעים – IR – ליחסי ציבור.
שוחחנו על הקשר שבין יחסי ציבור לקשרי משקיעים, מה נדרש מיועץ תקשורת שמעוניין להתמחות ב-IR, מה זו חברה ציבורית ובמה הטיפול התקשורתי בה אחר מחברה שאינה ציבורית, איך עובדים מול משקיעים ובכלל מול שוק ההון, איך עושים התאמה של מסרים תקשורתיים לשוק ההון, מהם הכלים של יועץ קשרי משקיעים ועל כל המושגים שצריך להכיר לפני שנכנסים לתחום המרתק הזה! וגם – האם התקשורת משפיעה על דיווחי חברות ומה קורה בחמישי בלילה..?
הקורונה שהביאה את העבודה מהבית ואת אי התלות של העובדים והמנהלות במשרד הפיזי, חידדה את הצורך של ארגונים לתקשר עם העובדים. מטרת התקשורת הפנים ארגונית לידע, לחבר, לערב ולהגביר את מחויבות העובדות והעובדים לארגון ולמימוש מטרותיו העסקיות. עם המעבר לעבודה מהבית, התקשורת הארגונית קיבלה משנה חשיבות כזרוע המחזקת את הקשר ואת המחויבות של העובדים והמנהלות לארגון, גם כשנמצאים עם הלפטופ על הספה בסלון או בחדר השינה…
בפרק 27 של "לא רק יחצ", עופר הירש, מנהל תקשורת ארגונית ומיתוג מעסיק בחברה המרכזית למשקאות, בשיחה על תקשורת פנים ארגונית ועל החשיבות שלה בחיבור העובדים לאסטרטגיה הארגונית והעסקית של החברה.
הגדרנו מה זאת בדיוק תקשורת פנים ארגונית ומהם הכלים הקיימים והנכונים לנהל אותה ושוחחנו על תפקיד ההנהלה בהצלחת התקשורת הארגונית, על אינטליגנציה רגשית בפק"ל קפה, על השפעת הקורונה בהעצמת חשיבות התחום וגם האם זה יותר משאבי אנוש או יותר תקשורת… וכמובן שהרחבנו גם עם דוגמאות מתפקידו הקודם כמנהל התקשורת הארגונית ברכבת ישראל.
בפרק 26 של "לא רק יחצ", גיא הדס, סמנכ"ל תקשורת תאגידית של קבוצת בזק, בשיחה על תקשורת תאגידית, אחריות תאגידית – ESG, תקשורת פנים ארגונית ומה זה אומר לנהל את התדמית של קבוצת התקשורת הגדולה בישראל, על כל ממשקיה מול הלקוחות.
דברנו על ניהול משברים; Bigger Elsewhere ותיק חירום וכן – גם על שאול אלוביץ' ופרשת 4,000 ואיך מייצרים הבחנה בין הפרסונה לבין הארגון כחלק מאסטרטגיית ניהול משבר בסדר גודל לאומי.
נפגשנו רגע לפני השקת דו"ח האינטרנט השנתי של בזק, כך שהיינו חייבים להתייחס גם אליו! ועל איך ממצבים ארגון כמוביל תחום מבלי לצעוק מותג!
מ-2006 שפייסבוק יצאה לאוויר העולם הוירטואלי, הרבה השתנה. מעולם סושיאל שהיה מורכב בעיקר מבלוגים בדה מרקר קפה ואתר נענע, פורומים וקהילות בתפוז וב-ynet ופורטלים בנושאי נישה, כולנו הפכנו ליצרני תוכן שמנהלים שיח גולשים וסושיאל מדיה הפך לחלק אינטגרלי בתמהיל תוכנית העבודה התקשורתית.
בפרק 25 של "לא רק יחצ", אלון מוליאן, מייסד, שותף ומנכ"ל-שותף במשרד הפרסום והשיווק הדיגיטלי – טוויסטד, בשיחה על השינויים בעולמות השיווק הדיגיטלי, הסושיאל מדיה והדיגיטל PR בעשור האחרון.
אלון סוקר את השינויים העיקריים בעולם הדיגיטל; מהפכת הסושיאל – ביונד דה באנר, מהפיכת המדיה והשיפטינג ממהלכים מוטי קריאייטיב למהלכים מוטי דאטה ותוצאות.
הוא משתף באסטרטגיה שמאחורי האחות "שרה ויינשטוק" של שירותי בריאות כללית, על מהלכים פורצי שמרנות של דורקס, על יום לייב בפייסבוק מחדרי הניתוח של בית החולים בילינסון, על ניהול משברים ברשת וניהול הדיגיטל של "ישראל ביתנו" במערכת הבחירות האחרונה. וגם על עמותת אושרי.
בפרק 24 של "לא רק יחצ", גיא גרימלנד, דובר ומנהל התקשורת של אינטל ישראל, בשיחה על השינויים שעברו על תחום הדוברות בעשור האחרון.
גיא משתף באתגרים התקשורתיים של אינטל ישראל, איך מתאימים מסרים גלובליים לאקו סיסטם הטכנולוגי המקומי, על PR אותנטי שמשרת מטרה עסקית-אסטרטגית, על הבחירה לחשוף סיפור בפלטפורמת אונליין ולא בפרינט, כפלטפורמה שתהדהד מסרים מול קהלי היעד הרלוונטיים והאתגר להסביר למנהלים שהפרינט לא תמיד (או בכלל) הוא המקום הנכון – Not just print!
על המעבר מעיתונות ל-PR, על הפרסונה הדיגיטאלית שלו כשגריר של הארגון, על העבודה מהבית וההכרות המחודשת עם המשפחה…:) ולמה הוא לא מאמין במיתוג מעסיק.
בפרק 23 של "לא רק יחצ", מתארח אורי צרור, היח"צן בן ה-17. אורי, בעל משרד יחסי הציבור "אורי צרור יחסי ציבור", המתמחה ביחסי ציבור ו"משפיענים", משתף אותנו איך משתלבים בתחום התקשורת בגיל צעיר, על התגובות של הקולגות והלקוחות ואיך התחיל לנהל את התקשורת של אתי כרייף
בדצמבר 2010 הוקמה קבוצת פייסבוק, שלראשונה אפשרה ליועצות תקשורת, אנשי תקשורת, עורכות ועיתונאים לחלוק מידע, רעיונות, הצעות, בקשות לסיוע, להתעדכן בהצעות עבודה, וכן – גם להתלונן – בין אם על יחס של כתבים ועיתונאיות כלפי אנשי ונשות יח"צ, ובין אם על יחס ופנייה של אנשי ונשות יח"צ לכתבים. הכל היה פתוח, שקוף, גלוי ונתון להתייחסות דמוקרטית.
בפרק 22 של "לא רק יחצ", זאב ינאי, מנכ"ל ושותף ב"גלאי תקשורת" ויוזם ומנהל קבוצת הפייסבוק "PRguru – הגורו של יחסי הציבור", בשיחה על קבוצת הפייסבוק הפופולארית ביותר בתחום יחסי הציבור.
זאב משתף מה גרם לו להקים את הקבוצה, על השינויים שלה עם התפתחות מקצוע היח"צ והדוברות וגם על השיח בין עיתונאים ליח"צנים, על שיתופי פעולה ויוזמות תקשורתיים שנולדו בקבוצה, על הפנייה בלשון אישה ולמה, וגם על פוסטים ושיחות שיצרו "רעש" בברנז'ה.
פייסבוק היא הרשת החברתית המקוונת הגדולה בעולם. הוקמה אי שם ב-2004, באוניברסיטת הארוורד, טרום עידן הסושיאל. כמעט 20 שנה אחרי, וברטרוספקטיבה אפשר לומר שהיא שינתה את הדרך בה אנו חושבות, מייצרות חברויות, נחשפות וכן, גם מתקשורת. בין אם חברתית, בין בני אדם ובין אם ארגונית, ברמת המותג. וכמו כל תאגיד גדול, גם לפייסבוק, היום כבר מטא, יש שונאים, יש אוהבות, אבל כולנו שם.
בפרק 21 של לא רק יחצ, מתארחת מעיין שריג, סמנכ"לית תקשורת ושותפויות של חברת מטא, ex facebook, בישראל – הדוברת שלא מגיבה לכל שאילתא. מעיין משוחחת איתנו על ניהול משברים, תוכניות עבודה וגם על תקשורת סושיאל במדיה מסורתית.
היא מאמינה בפרויקטים גדולים שעושים big splash ומשתפת במאחורי הקלעים של פרויקט הטרנספורמציה הדיגיטלית עם העסקים הקטנים בקורונה, פרויקט "תחשבו טוב" בשיתוף נשיא המדינה, על המשאית של פייסבוק וכן, גם על ההתמודדות התקשורתית עם השם החדש – מטא.
בפרק 20 של לא רק יחצ, אביב ויצמן, דוברת מיקרוסופט ישראל לשעבר, משתפת באסטרטגיה התקשורתית שמאחורי יוזמת ההכשרות הגלובאלית של מיקרוסופט, על לוקליזציה תקשורתית למותג בינלאומי וגם על יחסי ציבור לחברות טכנולוגיות ועל עבודה מול תא כתבי טכנולוגיה.
בפרק 19 של לא רק יחצ, מתארח מוטי שרף, יועץ אסטרטגי, בעלים ומנכ"ל של "שרף תקשורת", ממשרדי יחסי הציבור המשפיעים בישראל.
שרף, המתמחה בעיצוב דעת קהל, תקשורת, אסטרטגיה וניהול משברים, שוחח איתי על שרף תקשורת ועל הערך שמלווה את המשרד מול הלקוחות – We have no respect for status quo""!
וגם, שוחחנו על הפסיכולוגיה של יחסי הציבור, על הקשר שבין מדעי המוח לניהול אסטרטגי, על עיצוב תודעה, על גבולות אדומים מקצועיים ועל התמחות המשרד בעבודה עם תאגידים.
וכן, הספקנו לדבר גם על משימת בראשית וקצת על מה שצפוי לנו "במשימת בראשית 2". וזו לא גשושית אלא חללית!