לירון בן יעקב בשיחות עם יועצי התקשורת והדוברים המובילים, על האסטרטגיה שמאחורי המהלכים התקשורתיים.
הפודקאסט שם זרקור על עולם הייעוץ התקשורתי, יחסי הציבור והדוברות, באמצעות שיחות עם אנשי תקשורת ומומחים מובילים מהתחום. הם משתפים בדרך המקצועית שלהם, איך הם תופסים את המקצוע, בשינוי של עולם יחסי הציבור ולאיזה כיוונים הוא הולך, באסטרטגיה שמאחורי הטיפול במשברים תקשורתיים ובכל מה שנוגע לעולמות הייעוץ התקשורתי העכשווי. והכל, באמצעות דוגמאות רלוונטיות מעולם יחסי הציבור.
בפרק 20 של לא רק יחצ, אביב ויצמן, דוברת מיקרוסופט ישראל לשעבר, משתפת באסטרטגיה התקשורתית שמאחורי יוזמת ההכשרות הגלובאלית של מיקרוסופט, על לוקליזציה תקשורתית למותג בינלאומי וגם על יחסי ציבור לחברות טכנולוגיות ועל עבודה מול תא כתבי טכנולוגיה.
בפרק 19 של לא רק יחצ, מתארח מוטי שרף, יועץ אסטרטגי, בעלים ומנכ"ל של "שרף תקשורת", ממשרדי יחסי הציבור המשפיעים בישראל.
שרף, המתמחה בעיצוב דעת קהל, תקשורת, אסטרטגיה וניהול משברים, שוחח איתי על שרף תקשורת ועל הערך שמלווה את המשרד מול הלקוחות – We have no respect for status quo""!
וגם, שוחחנו על הפסיכולוגיה של יחסי הציבור, על הקשר שבין מדעי המוח לניהול אסטרטגי, על עיצוב תודעה, על גבולות אדומים מקצועיים ועל התמחות המשרד בעבודה עם תאגידים.
וכן, הספקנו לדבר גם על משימת בראשית וקצת על מה שצפוי לנו "במשימת בראשית 2". וזו לא גשושית אלא חללית!
בפרק 18 של #לא_רק_יחצ שרונה מזליאן לוי, דוברת בנק הפועלים, בשיחה על ניהול משברים תקשורתיים. שרונה משתפת מה זה אומר להיות 'דוברת של בנק', איך היא מתמודדת עם הסנטימנט הציבורי השלילי, שבא לידי ביטוי גם בבולטות שהתקשורת נותנת לחשיפות שלילית כנגד הבנקים. וגם, איך יום שמתחיל בתקלה במשיכת כסף מזומן מהכספומט, הופך לניהול משבר מתקפת סייבר שמעולם לא הייתה
בפרק 17 של 'לא רק יח"צ', מתארחת אימי עירון, מייסדת 'לייק א ריינבואו', המתמחה בהקמת פלטפורמות תקשורת ותרבות מיתוג ארגוניים – בעידן הדיגיטלי.
אימי משתפת איך בונים את הארגון כמותג, איך בונים פלטפורמה הוליסטית שמחברת בין תקשורת פנים ארגונית לתקשורת חוץ ולמיתוג מעסיק ואיך הופכים את העובדים לשותפים משמעותיים בהדהוד הסיפור של החברה.
וגם – איך מיצוב ההון הנרטיבי של הארגון כמותג, באמצעות העובדים, מייצר חוסן ועמידות בניהול משברים, בניהול התקשורת וכן, גם בגיוס עובדים. #כוח_לעובדים
בפרק 16 של 'לא רק יח"צ', איתן שוורץ, מנהל תקשורת ותיירות בעיריית תל אביב-יפו, משתף בניהול התקשורת של "העיר ללא הפסקה" – תל אביב. עיר שנעה בין מיתוג בינלאומי נוצץ וחיובי לבין התמודדות עם ביקורת מבית על מחירי דיור יקרים, בועתיות ואי נגישות.
על ניהול התקשורת בזמן הקורונה לקהלי יעד מגוונים ב- 7(!!!) שפות שונות, וגם – מול בעלי העסקים, התמודדות עם נטישת הצעירים, יוקר המחייה ועבודות הרכבת הקלה. על יוזמות יחסי ציבור חיוביות בשיתוף המסעדות והברים, תקשורת ברשתות החברתיות, המעבר לתקשורת קהילתית – מוואטסאפ שכונתי ועד לוחות מודעות, מגנטים ותלי דלת.
וגם – איך 5 השקשוקות הטובות בתל אביב קשורות לדוברות העירייה, ולמה הוא לא אוהב את הביטוי "מדינת תל אביב"…?
בפרק 15 של 'לא רק יח"צ', שלומי שפר, מנהל קשרי החוץ של קבוצת שטראוס בשיחה על מעברים; מעיתונאי לדובר בגוף ממשלתי ומשם לדובר בגוף עסקי. שלומי משתף בסדר היום של דובר בגוף ממשלתי, בהבדלי התפיסה של דובר בגוף ממשלתי לעומת דובר בגוף עסקי-פרטי, על האתגר התקשורתי של קבוצת שטראוס בתקופת הקורונה, וגם למה הוא מנהל קשרי החוץ ולא דובר.
בפרק 14 של #לא_רק_יחצ, זאביק דרור, בעלים ומנכ"ל של "זאביק דרור אסטרטגיה קריאטיבית ותקשורת", בשיחה על איך רותמים "משפיענים" ומובילי דעה להעברת מסרים של מותג ועל השינוי שעבר התחום מהימים של הפקות יחסי ציבור מלווי מפורסמים, לעולם האונליין שהביא איתו כללי השפעה חדשים.
ממשבר מידי שחייב הערכות חירום מהירה, הקורונה הפכה למשבר כרוני מתמשך שסופו לא נראה באופק. ומי שעומדות בחזית המאבק הן קופות החולים.
בפרק 13 של 'לא רק יח"צ', מיכל קיזלשטיין דוברת קופת חולים כללית, משתפת באופן הניהול התקשורתי של משבר הקורונה בתוך מערכת הבריאות הגדולה בישראל; על ההיערכות המהירה וההתנהלות בתוך שגרת חירום תקשורתית במשך שנה וחצי, איך מעודדים את הציבור להתחסן בפלטפורמות חשיפה מותאמות לקהלי היעד השונים – מאולפני החדשות ועד טיקטוק, איך מתמודדים תקשורתית עם מתנגדי החיסונים, איך ממצבים את הקופה כמותג הבריאות המוביל בתקופה כל כך אינ (#2 במדד המותגים של גלובס!), על ניהול החשיפה בתקשורת הבינלאומית, וגם – איפה הם לא היו מספיק מוכנים…?
בפרק 11 של #לא_רק_יחצ, נועה בכר, מנכ"לית רולדין, בשיחה על יחסי ציבור לסופגניות! נועה משתפת איך מייצרים עניין חיובי, תקשורתי וציבורי, בכל שנה מחדש, לקראת חג החנוכה, שמביא איתו את הסופגניות, במילים אחרות – כרוניקה של יחסי ציבור למותג ומה תפקיד יחסי הציבור בתמהיל התקשורת השיווקית. על משפיענים, אירועי יחסי ציבור (חנות פופ אפ!) ודירוגי סופגניות. לצד, איך מתמודדים עם טרנד הבריאות כשמוצר הדגל שלך בתקופה הזו היא הסופגנייה – מאפה פחמימתי מטוגן… וגם איך מתמודדים תקשורתית עם סוגיית המחיר.
בפרק 8 של "לא רק יח"צ", שוחחתי עם טל אלכסנדרוביץ', מנכ"לית ובעלים של משרד האסטרטגיה, הייעוץ התקשורתי וניהול המשברים – "בן חורין אלכסנדרוביץ'", על איך שומרים על עניין ורעננות בניהול משרד הייעוץ התקשורתי הגדול בישראל, בסביבה של אי וודאות, על חומות סיניות ומגוון של לקוחות וגם על מיעוט נשים יועצות אסטרטגיות.
בפרק 6 של "לא רק יח"צ", עידן רוט, בעלים ומנכ"ל של "רוט תקשורת ואסטרטגיה" מסביר מה זה "מחזיקי עניין" (stakeholder), איך הם מסייעים ליישום אסטרטגייה התקשורתית ואיך משלבים אותם בתוכנית יחסי הציבור בצורה אפקטיבית וחכמה.
מתארחת אורית ראובני, דוברת אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה) ומשתפת בהיבט התקשורתי של תהליך ההכרה באוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל, איך מתרגמים חזון חינוכי לאסטרטגיה תקשורתית וגם על כרוניקה של תקשורת.
בנובמבר 20', הכריז נשיא המדינה דאז, ראובן ריבלין שאיתן סטיבה, טייס קרב בעברו, יהיה הישראלי השני שישוגר לחלל לצורך משימה בתחנת החלל הבינלאומית. זאת, תקופה קצרה אחרי פרויקט "בראשית" שסחף את כל המדינה.
בפרק 4 של ״לא רק יח״צ״, מתארחת רינת פרידמן, שותפה ומנכ"לית של חברת הייעוץ התקשורתי ותקשורת שיווקית אסטרטגית – "שלום תל-אביב" ומאפשרת לנו הצצה לניהול מערך התקשורת של אחד מפרויקטי יחסי הציבור המרתקים של השנה האחרונה – משימת ״רקיע״ של איתן סטיבה.