לירון בן יעקב בשיחות עם יועצי התקשורת והדוברים המובילים, על האסטרטגיה שמאחורי המהלכים התקשורתיים.
הפודקאסט שם זרקור על עולם הייעוץ התקשורתי, יחסי הציבור והדוברות, באמצעות שיחות עם אנשי תקשורת ומומחים מובילים מהתחום. הם משתפים בדרך המקצועית שלהם, איך הם תופסים את המקצוע, בשינוי של עולם יחסי הציבור ולאיזה כיוונים הוא הולך, באסטרטגיה שמאחורי הטיפול במשברים תקשורתיים ובכל מה שנוגע לעולמות הייעוץ התקשורתי העכשווי. והכל, באמצעות דוגמאות רלוונטיות מעולם יחסי הציבור.
בפרק 43 של "לא רק יחצ", דניאלה פרוסקי-שיאון, סמנכ"לית תקשורת, קשרי חוץ וקיימות בלוריאל ישראל, בשיחה על תקשורת, מערכות יחסים עם צרכנים וקיימות בתחום הביוטי.
דניאלה שיתפה בקריירה המקצועית שלה ועל המעברים בין מגזר חברתי, ממשלתי, ובשנים האחרונות במגזר העסקי. היא הרחיבה על חברת לוריאל על שלל מותגיה ומה התפקיד שלה בתוך הארגון כמנהלת התקשורת שאמונה גם על קשרי החוץ והקיימות.
שוחחנו על מה לחברת ביוטי ולקיימות ואיפה זה פוגש את האסטרטגיה התקשורתית, והאם מדובר בעשייה עם מהות וערך או שמדובר בכותרת נחמדה בעיתון.
בפרק 42 של "לא רק יחצ", שותפה ומנהלת משרד יחסי ציבור ביחד עם שרון כתב, בשיחה על יחסי ציבור לתרבות.
בת שיתפה בתהליך של יציאה לדרך עצמאית, אחרי כמה שנים כשכירה במשרדי יח"צ, ואיך חברה לשותפתה שרון כתב. היא סיפרה על הלקוח הגדול הראשון, קוקה קולה, והקמפיין שסידר לה את העבודה הבאה וגם על האכזבה שגילתה שאף אחד לא זורק עליה קונפטי אחרי שבוע עבודה מאומץ של 24/7.
דברנו על תהליך העבודה של בניית תכנית תקשורתית לקולנוע הישראלי – החל משלב התסריט – כשכל סרט הוא שונה! מה שמתאים ל"סיפור על אהבה וחושך" לא מתאים ל"ימים נוראים", ל"בופור" או ל'לשחרר את שולי', וכן – היא אחראית על יחסי הציבור של כל הסרטים האלה!
וגם – דברנו על התקשורת הישראלית דלת האמצעים ואיך ניתן לאפשר לה לסקר עם התאמה של מקור הסיקור למדיה, איך היא מתמודדת כשהיא מקבלת "לא" לסיקור ואיך היא הופכת את ה"לא" ל"כן", על למה היא אוהבת להיות מאחורי הקלעים, וגם על שלישית מה קשור, רון לשם ונטלי פורטמן. הייתה שיחה מהסרטים!
בפרק 41 של "לא רק יחצ", יניב לוי, ראש אגף הסברה, דוברות ופרסום בהסתדרות, בשיחה על תקשורת ועדי עובדים.
יניב שיתף בקריירה המקצועית שלו, שהתחילה בכלל ברשת סניפי פלאפל בירושלים ומה עשה כשאף אחד לא הגיב לקורות החיים ששלח. שוחחנו על ניהול התקשורת של אחד הגופים החזקים במשק, בכפיפות לשלושה ראשי הסתדרות, אבי ניסנקורן, עופר עיני וארנון בר-דוד ועל שחיקת תדמית ההסתדרות, שהיא האתגר העיקרי בתפקיד שלו. על הכניסה טיקטוק, על הפרידה מארגוןן העיתונאים, על תקשורת למגזר החרדי ולמגזר הערבי, על אפליקציית ההסתדרות ועל התכנון להקים תחנת רדיו.
וגם כמובן על ניהול משברים "אין יום שאין לנו 10 משברים שמתנהלים בו זמנית ברחבי הארץ. אם אתה לא עונה באותו רגע לעיתונאי, לכתב, או אפילו לפוסט בפייסבוק ואתה סוגר את האירוע כשהוא קטן – זה מתגלגל"
בפרק 40 של "לא רק יחצ", יואש בן יצחק, מנהל אגף דוברות ושיווק ברכבת ישראל, בשיחה על דוברות בחברה ממשלתית, מונופוליטסטית ומוועדת.
שוחחנו על הקריירה המקצועית שלו, שהתחילה במשרד פרסום קטן בירושלים, על למה הוא מגדיר את עצמו ככבאי וכמובן גם על רכבת ישראל: על התדמית החבוטה ואיך משפרים אותה, על הפוזיציה שלו ברכבת שמסייעת לו לשנות תהליכים וקבלות החלטות מבפנים, על תחומי האחריות שלו שכוללים את הפרסום, השיווק, השירות, התקשורת הפנים ארגונית והדוברות, ואיך האחריות על כל נקודות הממשק עם הלקוח מאפשרת לו לתת מענה מדויק יותר, לראות 360 ובכך בסוף לייצר תהליכים לשיפור התדמית.
דברנו על האתגר שבניהול תדמית ומיתוג הרכבת ועל הכותרות השליליות. וגם על ועד העובדים של הרכבת ואיך אפשר לשנות תדמית למונופול ממשלתי שאוהבים לשנוא.
לקראת יום העצמאות האחרון, לא היה עיתון כלכלי שלא הייתה בו מודעת דרושים, בגודל עמוד, של אחד ממשרדי יח"צ הצומחים בשנתיים האחרונות. במודעות הם קראו "להצטרף לפלוגות היח"צ", "יועץ, יועצת הצטרפו נא" והיה גם שיר גיוס בגוף המודעה. אז חשבתי לעצמי שאני חייבת להכיר אותם. הזמנתי – והם באו!
בפרק 39 של "לא רק יחצ", הדן אורנשטיין ואיתמר חושן, בעלי משרד הייעוץ התקשורתי והאסטרטגי "אורנשטיין חושן". בשיחה על ייעוץ תקשורת אסטרטגי לתיקים משפטיים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה.
שוחחנו על החשיבות שביכולת העמקה בעולמות היח"צ ואיך זה בא לידי ביטוי בהבנה, ביוזמות המקוריות, בפיצוחים היצירתיים ובסוף, גם בתוצאות חשיפה משמעותיות. על הקשר עם משרדי PR בינלאומיים והפניית לקוחות לקבלת שירות לוקאלי, על המשמעות והכוח שיש לתקשורת בתיקים משפטיים ועל היתרון שיש לבעל הכשרה כעורך דין במתן ייעוץ תקשורתי ללקוחות מעולם התוכן המשפטי.
עם תקשורת שפעמים רבות מכתיבה נרטיב לפני שנוסח הקו המשפטי, תהיתי למי לקוחות עם פרופיל תקשורתי גבוה מתקשרים קודם: לעורך הדין או ליועץ התקשורת…?
והיו גם דוגמאות שכמו היו לקוחות מסרט מתח: על תביעה של בנק באוקרינה, על חברת הימורים בינלאומית שהגישה תביעה נגד אזרחים ישראליים, ועוד. רוב הזמן הייתה הסכמה באולפן, למרות ששניים מהנוכחים באולפן היו עורכי דין.
בפרק 38 של "לא רק יחצ", עידו כהן, דירקטור תקשורת גלובלית ומיתוג של חברת לייטריקס, בשיחה על תפקיד מנהל התקשורת בחברות הייטק.
עידו שיתף בדרך המקצועית שלו שעברה גם דרך עיריית תל אביב… ואיך הגיע לנהל את התקשורת הגלובלית של אחד מהיוניקורנס המצליחים של השנים האחרונות.
שוחחנו על ההבדל בין תפקיד מנהל תקשורת בארגון "מסורתי" לתפקיד בהייטק. איפה פוגשות אותו, כמנהל תקשורת, הכותרות על תנאים מפנקים בהייטק של לפני כשנה, אל מול קיצוצים והערכות שווי שמתכווצות בחודשים האחרונים – האתגר העיקרי בתקשורת הפנים ארגונית: העובדים כשותפים!
שוחחנו על מיהו קהל היעד העיקרי שלו – ארה"ב: בריטני ספירס והקרדשיאנס… ואיך מנהלים את התקשורת בלוס אנג'לס מהמשרדים של החברה בירושלים.
דיברנו גם על 'לייטריקס אנדרגראונד' באינסטגרם, על מגזיני טכנולוגיה בינלאומיים, על אתגרי מיתוג מעסיק וגם על דראג קווינס והתמודדות עם ביקורת תקשורתית על פגיעה בדימוי הגוף של צעירות וצעירים.
בפרק 37 של "לא רק יחצ", ענת לב-קונפורטס, דוברת אוניברסיטת בר אילן, בשיחה על חדשנות וטכנולוגיה ביחסי ציבור.
ענת שיתפה מניסיונה בתפקידים קודמים, איך על מותגי צריכה להתמודד תקשורתית עם מחאת יוקר המחייה: שקיפות, הקשבה, אחדות מסרים ומתן מענה מהיר.
שוחחנו על נשים באקדמיה, על נשים בתקשורת, למה רואים מעט מיד מהן על המסך ואיך היא מנסה לשנות את זה באמצעות מתן קול תקשורתי לחוקרות ומומחיות מאוניברסיטת בר אילן.
ענת שיתפה באתגר העיקרי שלה כדוברת האוניברסיטה השלישית בגודלה בישראל – השינוי התדמיתי שעוברת האוניברסיטה: מאוניברסיטה שהוקמה עבור הציונות הדתית למוסד אקדמי בו 65% מהסטודנטים חילונים.
שוחחנו על אסטרטגיה של תמות, על עבודה עם משפיענים ועל אתגרי התקשורת פנים ארגונית עם המעבר ללימודים באונליין במהלך הקורונה וגם על NFT.
בשנים האחרונות השבועון לאישה עובר שינוי. וככה גם אמא שלי בת ה-70 נהנית מהעיתון וגם אני. היא במהדורה המודפסת ואני באינסטגרם.
בהתאם לרוח התקופה ולקהל היעד, "לאשה" משמיע בשנים האחרונות קול בולט ונועז במאבק באלימות כלפי נשים, בהרחבת מודל היופי, בייצוג נשים עם מוגבלויות, ובאינספור סוגיות חברתיות שנוגעות לשילוב קריירה ומשפחה. רק לאחרונה הציג את גיליון בגדי הים השנתי, ובניגוד למצופה, לא הייתה בו דוגמנית דקיקה בשני חלקים, אלא 30 נשים אמתיות שמייצגות את כל המגוון הנשי של החברה הישראלית: דתיות, חילוניות, מוסלמיות, מלאות, מבוגרות, צעירות, בהירות, כהות, וכן, גם אחת על כיסא גלגלים, וכל אחת עם הסיפור שלה ועם בגד הים שלה. מהבית.
בפרק 36 של "לא רק יחצ", קרינה שטוטלד, העורכת הראשית של מגזין "לאשה" בשיחה על עבודה מול יח"צניות ודוברים ועל איך 'מרעננים' מותג ותיק ומשאירים אותו רלוונטי.
קרינה שיתפה איך מייצרים תוכן רלוונטי למגזין עם זמן מדף ארוך ואיך מתאימים את אותו הסיפור לפלטפורמות שונות: למגזין המודפס, לאתר, לאינסטגרם ולטיקטוק.
שוחחנו על מגזין שער ה-6724*, על פרויקט ארכיון שערי לאשה וגם על השערים הקצת פחות מוכרים כמו "לא תאנסו אותנו לשתוק". על תקשורת מייצרת שינוי ומציאת דרך לייצר תוכן אקטיביסטי למגזין פופולארי. ולצד זה, הייתי חייבת לשאול על איך קורה שעדיין מתקיימת תחרות מלכת היופי השנתית…?! והיא לא התחמקה מלתת תשובה.
סיימנו בטיפים לא.נשי יחסי ציבור – איך כדאי לעבוד מול מערכת "לאשה" ואיזה סיפורים יעניינו אותם!
בפרק 35 של "לא רק יחצ", מיכל שרייבר, מנכ"לית ומייסדת משרד הפרסום הדיגיטלי Web Done, בשיחה על ניהול משברי רשת.
מיכל שיתפה בדרך במקצועית שעשתה עד שהקימה את Web Done, כולל יזמות, חברת קלפים לימודי גרפולוגיה והפודקאסט המעולה שלה feed me ברדיו תל אביב.
שוחחנו על התווך שבין פרסום ליח"צ, למה היא טוענת שמשרדי היח"צ נכשלו בעולמות הדיגיטל ולמה עבודה מול מובילי דעה ובלוגרים שונה מעבודה מול עיתונאים? (רמז: one to many VS one to one).
דברנו על מפת מלחמה כששדה הקרב הוא המרחב הדיגיטלי ומיכל שיתפה בטיפים ובתובנות מעניינות ויישומיות (!!!) להבנת הבסיס שבניהול משבר רשת וזה איכשהו קשור למי שעושה את הכלים בבית.
שוחחנו על ההבדלים שבניהול משבר שהוא מלחמה לניהול משבר עסקי, לניהול משבר פרסונאלי וגם על שיימינג.
והכל עם מלא דוגמאות מפיקוד העורף, משרד הבריאות וקורונה, BDS וגם על סלמונלה בתה עלי סרפד…
בפרק 34 של "לא רק יחצ", עופר לפלר, סמנכ"ל יחסים בינלאומיים ודובר רשות שדות התעופה, בשיחה על האתגרים התקשורתיים, שבניהול דוברות המקום הכי ישראלי שיש – היציאה והכניסה לארץ: נתב"ג!
בפרק התייחסנו לכותרות התקשורתיות סביב התורים הארוכים ואיבוד המזוודות בנתב"ג. שיח שמתעצם עם החזרה לשגרה אחרי תקופה של קורונה ועם חופשות הקיץ, ועל המפגש עם הציבור הישראלי בשדה, בתקשורת וברשתות החברתיות.
עופר שיתף בטיפול במשבר עם סגירת השדה בקורונה; על המטרות התקשורתיות שלו עם סגירת השמיים ואיך מנהלים תקשורת לשדה סגור.
וגם, על הקשר עם הקהילה ואיך מתמודד עם תלונות התושבים שמתגוררים באזור השדה על רעש המטוסים והרכבת.
בפרק 33 של "לא רק יחצ", אריאלה יערי, מומחית לתקשורת תאגידית וקשרי חוץ, בשיחה על תקשורת תאגידית ועל ניהול תקשורת אסטרטגית תחת מגבלות רגולטוריות מחמירות.
אריאלה שיתפה בקריירה המקצועית המרתקת שלה בין לונדון, פריז וישראל ועל קבלת החלטות, תוך מעבר בין תפקידים ותחומים. שוחחנו על תקשורת פנים ארגונית וההתפתחות שלה, בין היתר בחברות ECI, שטראוס, סאנופי ופיליפ מוריס ועל איך מייצרים קמפייני יחסי ציבור עם התאמות לקהל הפנים ארגוני כשהכל מוכוון ומחובר לביזנס.
וגם על ניהול תקשורת תחת מגבלות רגולטוריות, על ניהול תקשורת בתאגידים, על עבודה בארגונים בינלאומיים גדולים, על אתגרי ה-Glocal ועל ההבדלים בתרבות העבודה שבאים לידי ביטוי גם בשעות הפנאי…
בפרק 32 של "לא רק יחצ", אלעד סאסי, בעלים ומנכ"ל של "סאסי ייעוץ ואסטרטגיה תקשורתית" בשיחה על יחסי ציבור לוועדי עובדים ולרשויות מקומיות.
אלעד, שהגיע בטעות לתחום התקשורת, משתף באסטרטגיה ובפרקטיקה המדויקת, החכמה והחדה של ניהול משברי התקשורת של וועדי העובדים הגדולים במשק, חברת החשמל, בנק לאומי, אל על, כי"ל ועוד.
אלעד שיתף בדרך המקצועית שלו ממשרד התשתיות, עמותת אור ירוק ועד פתיחת המשרד.
דברנו על הכוח של עולם התקשורת, מהו יועץ תקשורת טוב, על החיבור עם הכתבים ועל הבנת הסיפור כתשתית לעבודת יח"צ טובה.
על יוזמות יח"צ מדויקות וממזריות שמייצרות סדר יום ועל קמפיינים שהגה והוביל, כמו "שמע ישראל" (כ"ץ) ועל שילוט חוצות כחלק ממסע הסברה ממוקד קהל יעד. על ניהול התקשורת עבור משפחת לי זייתוני – סיפור חוצה גבולות שכולל גם את קרלה ברוני! וגם – איך מחשקים פוליטיקאים למאבק ציבורי או וועדי.
ולמה לפעמים מספיק רק להיערך עם קמפיין נגטיבי מבלי להוציא אותו אל הפועל…?
בישראל חיים כ-800 אלף א.נשים עם מוגבלות בגילאי העבודה. רק כ-57 אחוזים מכלל הא.נשים עם מוגבלות מועסקים בשוק העבודה, שיעור הנמוך משמעותית משיעור התעסוקה של האוכלוסייה ללא מוגבלות.
באוגוסט 2016, אושרה הצעת החוק למתן שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה הישראלי. החוק מחייב כל גוף ציבורי לשלב לפחות 5% עובדים עם מוגבלות.
טרום הצעת החוק, הוקם דף הפייסבוק סיכוי שווה – לשילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה". פעילות התנדבותית שהתחילה עם אבא לילדה עם מוגבלות.
בפרק 12 של "לא רק יח"צ, אורן הלמן, מייסד דף הפייסבוק "סיכוי שווה", משתף איך מעלים על סדר היום הציבורי, הפוליטי והתקשורתי נושא כל כך מורכב כמו העסקת א.נשים עם מוגבלות, ואיך עושים יחסי ציבור לפרויקט התנדבותי
בעשור האחרון שוק התקשורת השתנה, וביחד איתו גם תחום יחסי הציבור, הפורומים נעלמו, הרשתות החברתיות ועולמות הסושיאל מדיה שינו את אופן ההתנהלות מול הלקוחות, כל גולש הפך לעיתונאי וכל בלוגרית למובילת דעה והיום היא כבר משפיענית, שלא לומר שגרירה של המותג.
התחרות בין פלטפורמות התוכן חייבה שינוי גם בתהליכי העבודה של המשרדים וכבר אין יח"צניות אלא יש יועצות תקשורת!
בפרק 10 של #לא_רק_יחצ, הילה גבאי, מנכ"לית גיתם פורטר נובלי, משרד יחסי הציבור מקבוצת גיתם, עושה לנו קצת סדר בעולמות היח"צ, מתייחסת לשינויים העיקריים שחלו בתחום יחסי הציבור בשנים האחרונות, לאן נעלמה ההודעה לעיתונות, על תוכן שיווקי ושיתופי פעולה, והכל עם מלא קייס סטדיז ודוגמאות מרתקות של קמפיינים עכשוויים!
בפרק 8 של "לא רק יח"צ", שוחחתי עם טל אלכסנדרוביץ', מנכ"לית ובעלים של משרד האסטרטגיה, הייעוץ התקשורתי וניהול המשברים – "בן חורין אלכסנדרוביץ'", על איך שומרים על עניין ורעננות בניהול משרד הייעוץ התקשורתי הגדול בישראל, בסביבה של אי וודאות, על חומות סיניות ומגוון של לקוחות וגם על מיעוט נשים יועצות אסטרטגיות.
בפרק 9 של "לא רק יח"צ", יעל פדהצור דוברת סודהסטרים, משתפת איך מנהלים מערך תקשורת של חברה ישראלית בשוק הבינלאומי, כולל ניהול של צוותי יחסי ציבור באירופה ובארה"ב, למה מים מוגזים צריכים דוברת, איך נערכים תקשורתית לסופרבול, על שיתופי פעולה חברתיים וסביבתיים ואיך גרטה טונברג השביתה את משרדי החברה בישראל
בפרק 7 של "לא רק יח"צ", נורית פלתר איתן, מנהלת תקשורת, הסברה וקשרי קהילה בבנק ישראל, משתפת איך מנגישים מושגים כמו אינפלציה, דפלציה, שער ריבית ומדיניות מוניטרית לציבור הרחב, על חינוך פיננסי מגיל צעיר, על מהלך האחדת כל הממשקים של בנק ישראל עם הציבור תחת יחידה אחת, וכן, גם על מיעוט הנשים בעולמות הפיננסיים.
איה אחימאיר, מומחית בעיצוב תודעה ואסטרטגיה, לשעבר מנכ"לית קבוצת דבי, מסוכנויות יחסי הציבור המובילות בארץ, בשיחה על האסטרטגיה וטקטיקת יחסי הציבור של "הסטורי של אווה", על קריירה בעולמות יחסי הציבור והייעוץ התקשורתי: איפה מתחילים ולאן ממשיכים ומה זה "עיצוב תודעה".